cipralexin lopetus ja vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peippo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peippo

Vieras
Heippa,
olen kahden lapsen äiti ja toipumassa vakavasta masennuksesta. Vuoden kävin terapiassa ja yli vuoden olen syöny cipralex 10 mg. Nyt olen ajanut lääkkeen käytön alas pikkuhiljaa ja 5 pv ollut kokonaan ilman, ainoa vieroitusoire on jonkinlaiset säpsyt tai lievät sähkärit aivoissa, en oikein osaa selittää. Masennuksesta koen saaneeni työvoiton raskaan ja ahdistavan vuoden jälkeen, vaikeita asioita olen käynyt läpi ja ne ovat antaneet periksi.

Nyt on kova vauvakuume,kolmatta tekis mieli,mutta toisaalta pelottaa et miten sitte jaksan ja vaivunko takaisin sinne murheen alhoon. Onko kellään samanlaisia ajatuksia tai kokemuksia. Miten lääkkeen lopetus on sujunut, onko ollu tollasia oireita?

Hei!

Itse syön cipralexia parhaillaan, ja yritämme toista lasta, tai saatanpa jopa jo olla raskaana, kierto on epäsäännöllinen, mutta keskimääräisen kierron keston mukaan menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään... =)

Minä en siis tuon lääkkeen lopettamisesta osaa sanoa vielä mitään, ja muutoinkin tilanteeni sikäli erilainen, että olen syönyt cipralexia vasta vajaan 3 kuukautta, mutta terapeuttini oli suhteeni kyllä toiveikas, koska lääkkeet nostivat mielialani normaaliksi melko nopeasti, niin uskoo, että pärjään kyllä mahdollisesti raskautuessani hyvin ilman lääkkeitäkin ja voin ne turvallisin mielin lopettaa.
Itseäni kyllä epäilyttää nuo mahdolliset oireet myös, kun psyko oli sitä mieltä, että plussatessani lääkkeet pitäisi lopettaa heti, kun taas juuri oireiden takia haluaisin itse ajaa ne hitaasti alas. Annokseni on 10mg/pv.

Oma masennukseni ei päässyt kovin vakavaksi, koska tunnistin tilanteeni suht. pian. Olen aiemminkin sairastanut masennusta, tai tuolloin kyseessä oli ehkä ennemminkin jännitysoireet/paniikki/sosiaalisten tilanteiden pelko. Tuolloin söin cipralexia 5mg:n annoksella n. puoli vuotta, ja lääke ajettiin hitaasti alas, enkä muista kärsineeni minkäänlaisista oireista.
Nyt siis tunnistin oireet, joskin masennus ehti kyllä kyteä ja tehdä tuloaan ehkä n. puoli vuotta, mutta pian siinä vaiheessa, kun oireet olivat selkeät, tajusin kyllä mikä on, ja hain heti apua samalta psykologilta, jolla olin edellisellä kerrallakin käynyt.

No, paljon en tainnut osata sinua auttaa, tai vastauksia antaa, mutta kirjoitin kuitenkin... on sinulla nyt ainakin tieto, että muitakin masentuneita, cipralexia syöneitä ja vauvakuumeisia on olemassa! =)

Yhteistyössä