Cipralexin lopetus nopeaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihan kamalia nää ns. jälkioireet:( huimaa, "pää tulee jäljessä", hermot todella kireenä, äänet kuulee jotenkin kovemmin.:(

Syönyt nyt 5kk ja lopetin kuin seinään kun pillerit loppui ja mulla ei ole oikeesti pennin hyrrää ostaa nyt niitä lisää.
Onkohan typerä ajatus aloittaa ne uudelleen kun saan rahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ----------:
siis nehän maksaa kelakorvauksen jälkeen jotain 3e????

Eikä maksa! Tai en minä ainakaan ole saanut mitään kelakorvauksia sitten... Ihan lääkärin reseptillä olen hakenut....

Kelakorttia näyttämällä maksaa 3 e kuukauden satsi.

Taidat sekoittaa Cipralexin Cipramiliin, jonka rinnakkaislääke maksaa ehkä 3 euroa. Kelan sivuilta voit tarkistaa,että Cipralex on aikas paljon kalliimpaa.

Ja cipralexille ei ole tullut vielä markkinoille halvempaa rinnakkaislääkettä. Yritti tulla kyllä, mut on myyntikiellossa tällä hetkellä.

Mistä annoksesta lopetit kuin seinään. Itsellä meni vuosia sitten todella suurella annoksella ja jouduttiin lopettamaan kerralla. Seuraukset oli katastrofaaliset :(

Alkuperäinen kirjoittaja moi:

Taidat sekoittaa Cipralexin Cipramiliin, jonka rinnakkaislääke maksaa ehkä 3 euroa. Kelan sivuilta voit tarkistaa,että Cipralex on aikas paljon kalliimpaa.

Ja cipralexille ei ole tullut vielä markkinoille halvempaa rinnakkaislääkettä. Yritti tulla kyllä, mut on myyntikiellossa tällä hetkellä.

Onpas tullut. Mä just toissaviikolla apteekista sellaista sain :o

Alkuperäinen kirjoittaja kovat vieroitusoiereet läpi käynyt:
Mistä annoksesta lopetit kuin seinään. Itsellä meni vuosia sitten todella suurella annoksella ja jouduttiin lopettamaan kerralla. Seuraukset oli katastrofaaliset :(

Sen 10mg. 1 tabu pvä. Ei perhana.... kyllä mun on PAKKO saada jostain nyt lääkettä:( koko pääsiäisen ollut nyt ilman ja oireet vaan pahenee:( Hermot ei kestä lasten melua nyt yhtään....:( Huoh....:(

Alkuperäinen kirjoittaja proviisori:
Mielialalääkkeitä ei saisi koskaan lopettaa seinään, vaan vähitellen. Saisitko mistään lainattua rahaa?

Juu tiedän ettei sais. Mulla oli 3kk satsi ostettuna kerralla ja epähuomiossa sitten pääsi loppumaan.... Tilillä ei sentin senttii.... Koitettava vaik lainata joltain ystävältä vaik onkin noloo....

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
poika on syönyt kahta eri lääkettä epilepsiaan jota siis käytetään myös mieliala lääkkeenä, niitä saa ainakin ison kasan kolmel egel

3 eruoa jos hintaputkessa ja sopiva erityiskorvausnumero kortissa

Minä syön 10mg Cipralexia, oon syönyt jtn 4-5kk?? En muista tarkalleen..
Kävi sitten näin että lääkkeet pääsi loppumaan, ja olen ihan pa. 4 tabua olis vielä jäljellä, niillä pitäisi nyt yrittää saada lopetettua (kokonaan) cipran syömisen.. Lääkärille en ehdi saada mitenkään aikaa, ja lainaan en saa keneltäkään rahaa.
Neuvoja??

Cipralex on uusin ja kallein noista lääkkeistä.. http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/productcategory.aspx?Catalog=&Category=hermostoonvaikuttavatlaakkeet(yasalescatalog)/Masennus(YASalesCatalog)&ProductType=2&group=CIPRALEX&filter=Masennuslääkkeet
Ei kyllä kannattais opettaa kuin seinään mut ei kai sille voi mitn jos ei ole rahaa.. kannattaa mielummin vaik puolittaa viimeset jos meinaa loppua ja ei ole rahaa..

On todellakin olemassa rinnakkaislääke ja kela korvaa kyllä cipralex lääkkeenkin, kela korvaa 42% ja se riippuu siitä määrästä, esimerkiksi jos otat 100 tabletin pakkauksen se maksaa 45 euroo ja risat, siitäkin korvatataan 42% mutta sitten on olemassa myöskin 10 tabletin määrä eli fol päätteinen, tiedättehän kun niissä on se fol mikä lukee siinä rasiassa siinä annosohjeessa esimerkki 10 fol ja 28 fol. Ja tämä seloste on 5mg vahvuudesta. Mitä vahvempi on sitä kalliimpi on, ja korvaus on aina 42%. Vahvuus ja tablettien määrä vaikuttaa hintaan. 10 fol on 7.90 euroo ja siitäkin korvataan 42%.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.laaketiedot?p_nimi=CIPRALEX

Siinä hintatietoo.

Yhteistyössä