Clearblue näyttää alempia viikkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla pitäisi olla nyt rv5+6 ja ovulaatio kipujen ja limojen mukaan oli 7 päivää kuukautisten loppumisesta (lyhyt kierto). Clearblue digin pitäisi siis näyttää viikkoja 3+, mutta se näyttää 2-3 vk:/ voiko se olla merkki tuulimunasta, kohdunulkoisesta tai keskenmenosta? Muihinkin testeihin toinen viiva alkoi näkyä vasta joku 4 päivää kuukautisten jäämisen jälkeen.

Olen itse parhaillaan lapsettomuushoidoissa (inseminaatio), joten tässä kierrossa piti tikuttaa ovulaatiota. Minulla oli limat ja tuntemukset kiertopäivänä 18, mutta testissä ei näkynyt mitään. Luulin että ovis on mennyt ohi, mutta se ei ole vain jostain syystä sattunut testiin. Kävin kiertopäivänä 23 kontrolliultrassa, jossa selvisi että munarakkula ei ollutkaan vielä puhjennut. Luulen että sinullakin on ollut ovulaatio myöhemmin kuin luulet. Oireet ei aina kerro oikeaa ajankohtaa.

Mikäli ovulaatio on 'todettu' vain tuntemusten ja limojen perusteella ilman lääkäriä (ultraa) niin raskauden kesto ei siten ole aivan täysin varma. Ehkä oletkin aiemmilla viikoilla mitä luulet? Tästä voi kieliä tuo, että sait testiin toista viivaa vasta noin paljon menkkojen pois jäämisestä.

Toisaalta nuo digit on vähän petollisia ja aiheuttaa usein turhaa päänvaivaa. Niistähän lukee netissä usein, että 3+ pitäisi tulla jo kun hCG on 2000. Mutta todistetusti 2-3 tuloksia on saatu vielä esim yli 4000 hCG verikokeen tuloksella.

Ainoa tapa varmistaa viikot ja raskauden tilanne on sitten ultra vähän myöhemmin.

Yhteistyössä