Clomeista taasen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Clommi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Clommi

Vieras
Mikä on siis ollut teillä pisin kierto clomien kanssa? Mitä lääkärit ovat siihen tuumanneet? Mulla on nyt kolmas clomikierto menossa. Ensimmäinen päättyi kp 33. Toisessa täytyi ottaa terolutit ja niin varmaan tässäkin kun nyt on jo kp39. Raskaustestin tein kp36 ja negaahan se näytti. :'( Missä vaiheessa sitä todellakin luovuttaisi ja ottaisi ne terot? Salaa sitä vieläkin toivoisi et ois raskaana mut tuskinpa vaan... Auttaakohan noi clomit edes jos on näin pitkä kierto? Ovista en ole bongaillut.

Omasta clomi-kokemuksista:

Ekan kerran kun hain clomit yksityiseltä lääkäriasemalta, kiertoa ei seurattu. Enpä tuolloin mistään mitään tiennyt, joten kuvittelin sen olevan normaalikäytäntö. Lääkärin kommentti oli, että "jos et näiden jälkeen ole raskaana, niin sun kannattaisi hankkiutua paikalliselle terveyskeskukselle ja sitä kautta lapsettomuusklinikalle". Käytin clomeja tuolloin siis 3 kk ajan. Kierrot oli 33-36 päivän luokkaa.

Seuraavana vuonna sain sitten (terveyskeskuskäynnin ja lapsettomuusklinikkalähetteen jälkeen) samat pillerit 2 kuukaudeksi, mutta molemmilla kerroilla teroluttien kanssa. Molemmat kierrot ultrattiin. Ekassa kierrossa tehtiin myös aukiolotutkimus ja jälkimmäisessä inseminaatio.

Alkuperäiselle kirjoittajalle: keskustele lääkärisi kanssa aiheesta! Hänen pitää osata noihin kysymyksiisi vastata! Ja voimia niiden clomien kanssa... Ainakin mulla ne on tähän astisista hoitomuodoista tuntunut inhottavimmilta. Ja 2 lääkäriä on mulle lohduttanut (kun tulevat koeputkihoidot jännittää) että hormoonien kannalta nämä rankemmat hoidot on paljon helpompia kuin clomit. Huh :)

Ekassa kierrossa kävin ultrassa ja toisessa oli verikoe. Toisessa en ovuloinut. Sitten nostettiin vähän annosta, Nyt ei ollut mitään seurantaa. Huomenna ajattelinki rimpauttaa sille mun lääkärille ja vähän kysellä. Joo nää clomit kyl aiheuttaa aika paljon sivuoireita mm. unettomuutta ja kuumuutta. Me ollaan jo lääkärin kanssa keskusteltu inseminaatiosta et jos siihen sitten siirtys. Se on meistä kiinni... Jotenki tuntuu ettei nuo pelkät clomit tepsi.

Yhteistyössä