Clomifen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvoja?

Vieras
Heips!

Onko pienokaisesi saanut alun Clomifeneillä? Kertoisitko minulle: montako kiertoa ehdit clomeja syödä, menikö kaikki lääkkeiden suhteen ok (sivuvaikutukset jne), mistä huomasit olevasi raskaana jne. Olen kiitollinen kaikesta tiedosta. Itsellä eka clomikuuri menossa. Olen aiemmin saanut yhden keskenmenon (ilman clomeja), ja silloin rinnat oli älyttömän arat. Enkä osaa vastata, oliko rinnat arat keskenmenon vai itse raskauden takia... Tyhmänä vielä hieroin tissejä (sattui kamalasti) kun luuliin että auttaa. Näin jälkeen päin olen miettinyt et olisko pitänyt jättää hieromatta, niiden näpeltäminenhän lisää muun muassa prolaktiinin eritystä, mikä taas saattaisi vaikuttaa keskenmenoriskin suurentuminseen. No, turha jossitella. Mut kertokaa please omat kokemuksenne clomeista ja raskaaksi tulosta! Mitä pitempi teksti, sitä kiitollisempi olen ;o)

Olen nyt rv 29+1 ja se on clomien ansiota...Minulla todettiin n. kolme vuotta sitten, että sairastan PCO:ta, kierto oli 60-90vrk:ta, joten en ovuloinutkaan. Sain lääkitykseksi Terolutit, jotka tasasivat kierron tarkasti 26vrk:teen. Se riitti siinä elämän vaiheessa, kun ei vaavitoiveita vielä ollut.
Viime elokuussa sitten tuli yritystä täyteen n. puoltoistavuotta ja lääkäri totesi, että en ovuloi ilman lääkitystä ja sain clomit terolutien lisäksi. Syyskuussa aloin sitten syömään niitä kiertopäivinä 3-7 1tbl/pv ja teroluteja kiertopäivinä 15-24 ja heti ekasta clomikierrosta tärppäsi.
Sivuoireita olivat kuumat aallot ja ajoittaiset päänsäryt, mutta hyvin ne kesti, kun toivoi niin kovasti niiden lääkkeiden auttavan.
Mutta kovasti tsemppiä yritykseen!!!

Hei!

Mulla on nyt rv 26+0 ja clomeilla on aikaansaatu tämä raskaus. 2,5 vuotta yritettiin, tuloksena kaksi keskenmenoa. Vikaa ei kummastakaan löytynyt ja clomeilla saatiin raskaus alkamaan. Eka raskaus luomuna (meni kesken n. rv 5), toinen tärppäsi ekasta clomikierrosta ja meni kesken 11+6 (keskeytynyt keskenmeno). Sitten neljännestä kierrosta uudestaan raskaaksi ja nyt on kaikki mennyt hyvin.

Mulla annostus oli 1 tbl kahdesti päivässä kp 3-7. Kipuja tuli aivan järkyttävästi sekä munarakkuloita kehittyi ilmeisesti paljon (testasin kerran kolme ovista), kystiä tullut aina. Kuumia aaltoja ja yöhikoilua.

Raskausoireita oli vaikea tunnistaa ennen testin tekemistä, sen jälkeen kylläkin helpompaa. Alkuraskaus oli todella vaikeaa, koko ajan pelotti että menee kesken. Vessassa oli tuskaa käydä, koko ajan pelkäsi näkevänsä verta. Vaikka yritti olla miettimättä asiaa, koko ajan joku oire muistutti raskaudesta. Oikeastaan vasta kun liikkeet alkoi tuntua (rv 15 jälkeen), pystyi rauhoittumaan ja rentoutumaan.

Toivottavasti teillä tärppää pian ja kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Hei!

Olen vastaillut tuolla ""vauvahaaveet"" palstalla, jossa keskustelu meneillään samasta aiheesta otsikolla ""Terolut"".

Mulla on aina ollut TODELLA epäsäännölliseset menkat... eli kerran pari vuodessa. Hain Teroja melkein saman tien, kun lopetin ehkäisyn. Kun ei mitään tapahtunut niillä 1/2 vuoteen menin uudestaan lääkäriin ja sain lisäksi Clomifenit. Ohjeistus oli, että 4 kuuria pienimmällä mahdollisella annostuksella ja sitten 2 kk taukoa.Mikäli ei toivottua tulosta, niin sitten annoksia olisi ilmeisesti suurennettu. Ja oishan noita ollut muitakin hoitoja... Mulla tärppäsi 4 kierroksella, joten toivoa ei kannata heittää, vaikka ei heti onnistuisikaan. Joillain toivottu vaikutus tulee kuulemma vasta tauon aikana.

Sivuoireina kuumat aallot. Lähinnä öisin. Mulla on kuitenkin niin hyvät unenlahjat, etten oikeastaan kunnolla herännyt niihin... eli suosittelen ;O)

Raskauden huomas tavallaan ensimmäisenä mun mies, kun kommentoi päivällispöydässä ""miten sulla on noin älyttömän isot tissit"". Pari päivää myöhemmin plussasin...

T. Äippä 32v

Itselläni on pco ja sain lääkityksen vuoden epäonnistuneen yrityksen takia. Clomien lisäksi söin Lugesteronia. Ekasta kierrosta tärppäsi ja terve poika syntyi lasketun ajan yli. Päätin, että koska en voi saada lapsia ilman lääkitystä (lääkäri ei koskaan sanonut näin) niin en syö mitään ehkäisyä ja jos tulisin raskaaksi olisi se todella ihanaa. Esikoisen ollessa reilun vuoden plussasin uudelleen. Saimme toisen ihanan pojan ja tällä kertaa luomusti. Nyt vasta uskon, että KAIKKI todellakin on mahdollista.

Erittäin ihania tarinoita teillä on kerrottavana! (No, unohdetaan ne km:t...)

Sitä vielä mietin, että millä perusteella teille määrättiin clomien lisäksi myös teroluteja tai muita hormoneja?!

Ja te jotka söitte clomien lisänä tosiaan vielä muita, niin söittekö niitä koko yrityksen ajan vai määrättiinkö vasta sit kun raskaus oli jo alkanut?

Mitä testejä teiltä otettiin kun esim. teroja määrättiin clomien rinnalle, ja missä vaiheessa kiertoa testit otettiin?

Itsestäni tuntuu että niitä ""varmuuden vuoksi"" tarvitsisin, mutta lääkäri totesi että ""ei missään nimessä, nehän sotkee koko homman"". Hänen mielestään kuulema kun ovis tapahtuu niin myös keltarauhashormonitaso pitäisi nousta automaattisesti tarpeeksi korkealle. (Näin siis julkisella). Mulla on aina olleet alhaiset proge tasot, joten sekin puoltanee ""diagnoosiani""?

Iso kiitos kaikille vastaajille! Lisää tarinoita, jos vaan löytyy!

Clomi-lapsi tuloillaan, rv27+. Ekasta satsista tärppäsi annoksella 1tbl kp3-7. Diagnoosi oli ovuloimattomuus. Ei muita hormoneja tukena, munkin lääkäri totesi, että kun ovulaatio saadaan tapahtumaan, mun tapauksessa muu seuraa perässä ja niinhän se teki. Sivuvaikutuksina Clomi-päivinä päänsärkyä ja kuumia aaltoja, mutta ne kesti hyvin.

Tsemppiä ja toivon, että sinäkin saat violeteista napeista avun!

Hei!

Kyllä mulle kaikki testit tehtiin... verikokeet ja ultrat. Mitään hälyyttävää ei näissä tutkimuksissa löytynyt. Keltarauhashormonin vajausta ei vain oikein ilmeisesti verikokeella voi aina päätellä, koska sen määrä vaihtelee ja on siis ylimmillään ovulaation jälkeen ennen menkkoja. Tätä puutosta testattiin Terolut kuurin avulla. Eli kun menkat tuli Terojen avulla oli kyseessä keltarauhashormonin vajaus. Kun menkat saatiin aikaiseksi, mutta ei raskautta, otettiin mukaan Clomit ovulaation takaamiseksi. Joka kerran jouduin aloittamaan Terolutilla (35 päivää edellisten menkkojen alkamisesta) ja sitten Clomit perään 3 - 7 päivää menkkojen alkamisesta. Sitten mielestäni kaikista kiusallisin osuus eli ovulaatiotikutusta 10. päivästä alkaen. (Viivojen tulkinta lähentelee salatiedettä) Ekalla kiekalla en saanut viivoja aikaiseksi, mutta tokalla jo tuli... se tuntui melkein kuin olis ollut raskaana ;O) Neljännellä sitten tosiaan jo tärppäs. Testin tein aina 35 päivän kohdalla. Mikäli raskaus ei jostain syystä vielä näkyisi testissä, ei ylimääräinen Terolut kuuri ole kuulemma sikiölle vaarallinen.

Sain itse tukea seuraamalla näitä nettikeskusteluja, joten toivottavasti pystyn kokemuksillani auttamaan jotakuta teistä ;O)

Plussasin tänään (kp 33) eli riskit on vielä suuret, mutta saanen silti kertoa kokemuksistani...

Eli söin clomeja (nimellä Pergotime täällä Ruotsissa) 2 tabua kp 5-9 ja heti ekasta kierrosta tärppäsi. Sivuvaikutuksina mulla oli noina päivinä pahaa oloa, päänsärkyä, ajoittaisia kuumia aaltoja sekä väsymystä. Tosin heti kuurin jälkeen oireet helpottivat.

En oikeastaan ollut mitenkään varma raskaudestani, oireet kun olisivat aivan yhtä hyvin voineet olla menkkaoireita. Mutta heti oviksen jälkeen alkoivat yölliset vessareissut. Nännit kipeytyivät heti oviksen jälkeen (kuten aina), sen jälkeen koko rinnat ja etenkin sivuilta.

Tsemppiä sulle!

Dorotea!

Hurjasti onnea! Olisipa meillä muillakin yhtä hyvä tuuri! Pidän sinulle peukkuja että kaikki menee hyvin!

Sit vielä tästä tikutuksesta. Eli miten te muut olette tulkinneet niitä viivoja? Ilmeisestihän ovis tapahtuu silloin kun tulee kaksi viivaa, joista ""ovis-viiva"" on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva? (Vaihtelee tietty testettäinkin)

Kuinka nopeasti tuosta tummimmasta viivasta sekstailitte? Ja millä ""aikataulutuksella""? Eli esim. kun mä sain testin tummimman viivan lauantaina 24.3 illalla, sekstailtiin samana iltana ja seur (sunnuntai) iltana. Maanantai meni välistä ja sit eilen yks keikka. Saattoi siis ilmeisesti mennä maanantai, ja just tärkein päivä välistä? (Oli vähän hengenahdistusta, joten jäi välistä.) Tiedetään kyllä että simpat voi elää parikin päivää sisuksissa ja et joka toinen pvä ois paras mut mut... Millainen tahti teillä siis oli tärpänneessä kierrossa?

Minä sain terolutit siis alunperin sen vuoksi, että kierto oli niin pitkä, tosiaan sen 60-90vrk:ta, joka johtuu tästä perussairaudestani eli PCO:sta (monirakkulaiset munasarjat). Lääkitystä jatkettiin clomien rinnalla, koska ilman niitä clomit olisivat olleet pitkän kierron vuoksi aivan turhia. Minulta ei otettu koko aikana mitään muita testejä kuin ultrattiin munasarjat kun kävin gynellä.

Vielä kommentti noihin ovis testeihin... Käytin Virosta hankkimiani Biocard merkkisiä testejä. Ihan sattumalta bongasin, että ovat siellä 3 kertaa halvempia kuin Suomessa. Englanninkielisessä ohjeessa sanottiin, että LH nousee 24-36 tuntia oviksesta. Seuraavassa lauseessa, että todennäköisin päivä tulla raskaaksi on 2 - 3 päivää LH piikin jälkeen. No ensimmäisillä kerroilla muistin vain tuon ensimmäisen lauseen ja ladattiin kaikki peliin heti LH ""piikin"" aikoihin. Sekstattiin 3 kertaa päivässä, jolloin into tais hiipua tuossa 2 - 3 päivän kohdalla. No sitten luin käyttöohjeet uudestaan ja panostettiin juuri noihin 2 - 3 päivään. Tärppäs ;O) Kyse voi siis olla ihan sattumasta, niin kuin tässä nyt on koko homma... mutta sattumaa voi vähän auttaa lukemalla ohjeet huolella. Mihen siittiöt pitäis kaikkien oppien mukaan emättimessä muutaman päivän elellä, mutta toiset on nopeampaa, toiset kestävämpää sorttia. Meidän isi on näköjään sprintteri ;O)

T. Äippä 32v

p.s. Huomenna palaan töihin pienen sairausloman jälkeen, joten tsemiä, jos ei vähään aikaan näkyillä!

Yhteistyössä