Clomifenia käyttäneet: neuvoja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Clomitar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Clomitar

Vieras
Hei,

Olemme jo yli vuoden yrittäneet lasta ja nyt minulla on ensimmäistä kuukautta clomifenit käytössä. Edellinen kierto alkoi 1.6., eli nyt ollaan jo hieman yliajalla ja kuukautisia ei kuulu.

Mulla on pco, eli menkat tulee vähän miten sattuu – minkä verran clomifen tasaa vuotoa sillä oletuksella, että ovulaatio todella tapahtuu? Onko jollakin jäänyt ovulaatio väliin, vaikka clomeja olisitkin syönyt?

Ja sitten sivuoireista: mua väsyttää aivan järkyttävän paljon, rinnat on kipeät ja mieli on ihan myllimyrri. Nämä oireet alkoivat vasta jossain kp 20 tienoilla ja silloin vain vähän, nyt tuntuu että sängystä ei pääse ylös ollenkaan väsymyksen vuoksi ja rinnat ovat aivan tajuttoman kipeät jne. Eli pahenee jatkuvasti.

Toivottavasti jollakin ollut kokemuksia ja osaatte neuvoa, että onko tää nyt normaalia vai VOISKO OLLA... ? Hirveät toiveet päällä. Tein jo raskaustestin 1.7., mutta negaahan se näytti. Menkkoja vain ei kuulu.

Itse kyllä ovuloin, koska toisella clomikuurilla tehtiin verikoetestit, josta ovulaatio bongattiin ja bongasin sen kyllä aina digitaalisella clearbluellakin, mutten tuon kuurin aikana raskaaksi tullut. Raskaus alkoi sitten pitkän ajan päästä luomuna, kun kaikki apukeinot olin jättänyt pois. Rintojen turvotus kai normaalia noista lääkkeistä ja muutkin hormonaaliset oireet.

Mulla tuli clomeista kauheasti näppyjä, pahoinvointia ja turvotusta. Joka kerta gynekologilla käydessä sanottiin että ei ole toimineet, ne munarakkulat ei olleet kypsyneet tarpeeksi tjsp. Itse kuitenkin tajusin että kiertoni oli hieman pidempi, ja niinpä raskauduinkin toimimattomuus-tuomion jälkeen :)

Yhteistyössä