clomifenit ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipau"

Vieras
heippa! tää on varmasti aihe mistä löytyy montakin keskustelua, mutta haluan alottaa oman.

taustalla mulla on pco. sain keskenmenon helmikuussa 2013 jonka jälkeen yritettiin miehen kanssa lasta 1,5 vuotta.

mulle määrättiin clomit ja oon syönyt niitä nyt kaks kiertoa. ekalla kierrolla menkat alkoi päivää ennen kuin olisi pitänyt. tässä kierrossa menkkoja ei kuulu vieläkään, ovat nyt 3pvä myöhässä. monen negatiivisen testin takia en oo uskaltanut vielä testata.

mitenkäs teillä on ollut, onko clomien aikana menkat tullu vai onko kierto venynyt?

Hei vaan,

Clomifenien tarkoituskin on oikeastaan tasoittaa kiertoa ja saada kunnon ovulaatio aikaiseksi. Tällöin myös aika ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen tulisi olla tarpeeksi pitkä.
Kannattaa kyllä tehdä raskaustesti jos kuukautisesti ovat myöhässä, vain näin saat tiedon onko raskaus alkanut.
Onhan kuukautiskiertoasi myös seurattu ultraäänellä Clomifen kierrossa? Tämä on tärkeää, jotta nähdään miten kehosi reagoi lääkkeelle.

Onnea matkaan!

ole seurattu, clomit määrännyt lääkäri ei määrännyt ultraa. tänään pientä rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, siteeseen asti ei ole tullut. voiko mahd. olla kiinnittymisvuotoa tms?

Hei vielä,

valitettavasti tähän törmää liiankin usein, että kiertoa ei seurata ultraäänellä. Varsinkin pco tilanteessa se olisi todella tärkeää nähdä montako mahdollista munarakkulaa on kehittymässä. Mutta toki ultaraús ei aina ole mahdollista mutta toki suositeltavaa.

Jos sinulla on kuukautiset myöhässä jo reilustikin (olettaen, että kiertosi on kuitenkin säännöllinen?), ei tuo ruskehtava vuoto varmaankaan enää kiinnittymisvuotoa ole, alkio kiinnittyy yleensä parin päivän-viikon kuluessa hedelmöittymisestä.
Kannattaa nyt vain rohkeasti tehdä se testi niin ainakin asia selviää!

Toivotaan positiivista tulosta!!

Yhteistyössä