Clostridium difficile kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Hei,
Minulla todettiin Clostridium difficile-infektio yli kolmen viikon jatkuneen ripulin jälkeen ja lääkäri määräsi minulle Vancomycin kuurin siihen.
En ole vielä hakenut lääkettä, koska sitä ei ollut lähiapteekissa eilen.

Nyt mietinkin, että onko kuuri tarpeellinen kun ripuli on hiipunut päivä päivältä?
Vancomycin-kuuri maksaa 170€, joten ihan turhan takia en sitä viitsisi hakea..

Eli pohjimmainen kysymys on, voiko tästä parantua ilman tuota kuuria vai tuleekohan ripuli takaisin?

[QUOTE="YKS";30093522]Ainakin sairaalassa kyseinen infektio aiheuttaa eristystarpeen, on siis hyvin tarttuvaa.[/QUOTE]

Aika monella itse asiassa onkin se, mutta pääsee villiintymään vasta kun syödäan antibioottikuuri tai- kuureja.

Eli ap, jos tiedät että joudut syömään antibioottikuureja, niin söisin itse sen vankokuurin. Tai muutenkin uskoisin lääkärin sanaan.
Miehellä oli paha clodstrium difficile toksiini pos., mutta ei sitten loppujen lopuksi hakenut sitä vankomysiiniä. Söi ensisijaisesti pari muuta kuuria

Mulla ollut, melkein lähti henki. Tappaa tuhansia heikkokuntoisempia vuosittain tuo baku. Precosaa huuleen ja vankokuuri päälle. Ja precosaa sitten muutama viikko päälle, ei meinaan ihan hetkessä tuo suoliston bakteeritasapaino palaa.

Miksei tosiaan tarjottu flagylia/trikozolia ensin? Ne on kuitenkin huomattavasti halvempia lääkkeitä ja yleensä kai ne kokeillaan aina ensin ja tuo kallis vasta jos muut ei auta.. itselläni trikozol paransi, ei tarvittu muuta.