Crago Logico S; Lämpöpussin kanssa vyöt jo nyt äärirajoilla, lapsi vasta 2vk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vyöt solmussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan mukavaa, että tämä meni lähinnä keskusteluksi siitä osaanko minä vaatettaa lastani oikein.
Sanoin selvästi alkuperäisessä viestissäni, että täällä on ollut todella kovat pakkaset, kyllähän nyt pakkanen on jo hellittänyt ja tilanne pukemisen suhteen helpottanut.

Tämä on viides lapseni ja ensimmäinen joka syntyi tällaiseen talviaikaan, jolloin vaatetta pitää olla.
Ja kiitos vinkistä miten lapsen kehon lämpöä mittaillaan...heh, ehkä tiedossa on jo;)

Juu bakteerihan sen räkätaudin aiheuttaa, mutta miksi sitten suojaamme lapsiamme kylmältä??? Olen ymmärtänyt, että "räkätauti" tarvitsisi joskus jopa molemmat..? En tiedä, enkä tosiaan välitä alkaa tuosta väittelemään.
Harmi kun edes mainitsin asiasta:(

Ja tuosta kuvasta ja siitä, että miksi manuaalia ei ole luettu? Miten ihmeessä manuaalin lukeminen pidentää niitä vöitä kun ne on jo vedetty liki äärirajoille???
Sain siis pidennettyä niitä, että nyt menee siis kiinni mukavasti niin, ettei tartte lasta ihan mutkalle vetää...

Taisi olla koko lämpöpussi ihan turha ostos. On nimittäin tosi paksu ja vie tuota tilaa istuimesta.
Niin ja vauvapehmusteet olen ottanut pois, kuten ap:ssä viestissä totesinkin.

Yhtään en siis epäile, etteikö tuo vauva sovi siihen ihan sen ajan kun täytyykin, mutta menimpä ajattelemaan asiaa "ääneen" täällä, että onko tämä mahdollista vai mun päässäni vain vikaa näin tässä vaiheessa ja näillä varustuksilla.

Tosiasia on, että jokin sulla on sielä pielessä, jos ne on äärimmilleen vedetty jo nyt. Ihan sama mitkä lämpöpussit ja toppapussit virität siellä, mutta jos ei 2viikkoinen meinaa mahtua niihin vöihin ihan jo siinä kireämmässä säädössä niin joku juttu mättää.

ap.han kirjoitti juuri että nyt mahtuu kun hokasi tarkistaa voiden asetukset takaa! eli eivät olleet äärimmillään kun asiasta tänne kirjoitti. hyvä että oli hyötyä vinkistä, itsellä meni aikaa tajuta, meillä ei mitää ohjekirjoja lueta xD

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Ihan mukavaa, että tämä meni lähinnä keskusteluksi siitä osaanko minä vaatettaa lastani oikein.
Sanoin selvästi alkuperäisessä viestissäni, että täällä on ollut todella kovat pakkaset, kyllähän nyt pakkanen on jo hellittänyt ja tilanne pukemisen suhteen helpottanut.

Tämä on viides lapseni ja ensimmäinen joka syntyi tällaiseen talviaikaan, jolloin vaatetta pitää olla.
Ja kiitos vinkistä miten lapsen kehon lämpöä mittaillaan...heh, ehkä tiedossa on jo;)

Juu bakteerihan sen räkätaudin aiheuttaa, mutta miksi sitten suojaamme lapsiamme kylmältä??? Olen ymmärtänyt, että "räkätauti" tarvitsisi joskus jopa molemmat..? En tiedä, enkä tosiaan välitä alkaa tuosta väittelemään.

Ja tuosta kuvasta ja siitä, että miksi manuaalia ei ole luettu? Miten ihmeessä manuaalin lukeminen pidentää niitä vöitä kun ne on jo vedetty liki äärirajoille???
Sain siis pidennettyä niitä, että nyt menee siis kiinni mukavasti niin, ettei tartte lasta ihan mutkalle vetää...

Taisi olla koko lämpöpussi ihan turha ostos. On nimittäin tosi paksu ja vie tuota tilaa istuimesta.

Yhtään en siis epäile, etteikö tuo vauva sovi siihen ihan sen ajan kun täytyykin, mutta menimpä ajattelemaan asiaa "ääneen" täällä, että onko tämä mahdollista vai mun päässäni vain vikaa näin tässä vaiheessa ja näillä varustuksilla.

Tosiasia on, että jokin sulla on sielä pielessä, jos ne on äärimmilleen vedetty jo nyt. Ihan sama mitkä lämpöpussit ja toppapussit virität siellä, mutta jos ei 2viikkoinen meinaa mahtua niihin vöihin ihan jo siinä kireämmässä säädössä niin joku juttu mättää.

ap.han kirjoitti juuri että nyt mahtuu kun hokasi tarkistaa voiden asetukset takaa! eli eivät olleet äärimmillään kun asiasta tänne kirjoitti. hyvä että oli hyötyä vinkistä, itsellä meni aikaa tajuta, meillä ei mitää ohjekirjoja lueta xD

Juu niin kirjoitti, mutta siis on siinä jotain hämrää jos kaksiviikkoiselle ne tarvii asentaa äärimilleen. Joku siis mättää edelleen, vaikka vauva nyt jotenkin sinne meneekin. Eihän se vauva mahdu sinne kohta millään, kun kasvaa ja niitä vaatteitakin tarvitaan vielä monta kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Pakko taas laittaa tämä kuva. Ihmiset ei jostain syystä lue ilmeisesti käyttöohjeita eikä osaa säätää niitä vöitä, kun on tälläisiä ongelmia.

Tässä on meidän kuopus Gracon Logico s. kaukalossa, joka on ostettu vuonna 2008 eli ei ole mikään vanha kaukalo. Kuopus on kuvassa 1v2kk ikäinen ja keskikäyrällä kasvava tyttö eli ns. normaalikokoinen, ei mikään rimpula.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5672319.jpg

Ja tällä hetkellä tuota kyseistä kaukaloa käyttää lastemme 6kk ikäinen serkku ja vöitä ei ole vielä säädetty isommiksi vaan ne on siinä pienemmässä, vauva myös ns taviskokoa.

Ja tässä ei olekaan juuri minkäänlaisia kerroksia vaatteita verraten tähän meidän tapaukseen.
Jos siis jätän pussin tai puvun pois, niin ei mitään hätää.
Lisäksi vöiden pituutta syö hieman eri merkkinen lämpöpussukka, jonka reiät piti teetättää uusiksi ja ne meni vähän väärin. (ottakoon tästä selvää, ken saa)

Tuossa kuvassa on siis 1v2kk ikäinen lapsi TÄYDESSÄ toppavarustuksessa. Vai onko siis sun vauvalla pilkkihaalari, jos se jotenkin eroaa tuosta meidän lapsen varustuksesta?

OK. Olen vähä-älyinen ja huono äiti...

Ihmettelen mikä siinä mättää. Etenkin kun sen lämpöpussin ei pitäisi "syödä" niitä vöitä mitenkään, koska se vauvahan kiinnitetään sinne pussin sisälle eikä niitä vöitä asetetan sen kaiken toppauksen päälle. Eli näin ollen vyöt riittää jopa paremmin kuin toppavaatteissa olevalla vauvalla.

Kai sinä itsekin käsität, että jos vastasyntynyt ei meinaa mahtua kaukaloon, joka sopii 13kg asti niin joku tosiaan on silloin väärin?

kyllä tuo lämpöpussi meidän tapauksessa syö hieman; paksuus+ vyön reiät( en osaa selittää).
Sitten tuo toppapuku on jäänyt vielä jotenkin tupla myttyyn juuri vyön kohdalta.

NYT SIIS TOIMII ja niin varmaan jatkossakin kuten olen jo monesti yrittänyt sanoa! Lapsi kyllä sopii vallan mainiosti lyhyimmillä vöillä ilman pussia ja muita talvivarustuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:

Kiitos, joku sentään omaa lukutaidon ja osasi auttaa!

Juu, kyllä luulis mahtuvan ko meilläkin lapsi vielä syksyllä mahtui 1v7kk (80cm, 10kg) toppahaalarissa (ei toki enää hyvin, mut mahtu) juurikin tuohon istuimeen.

Ei mulla kyllä oo tosta Logico S:stä mitään pahaa sanottavaa.

Aika outoa jos ei tuon ikäistä saa mahtumaan toppavaatteissa tuohon istuimeen..meillä esikoinen istui juuri samanlaisessa yli 1-vuotiaaksi ja hyvin mahtui.. talvella oli 1-v ja mahtui toppavaatteineen!! Ja mun mielestä on liioittelua pukea toppahaalari ja lämpöpussi vauvalle, oli pakkasta sitten 30 astetta tai enemmänkin! Ei auto niin jäässä ole ja meillä ainakin lapset hikoilevat kaukalossa muutenkin herkästi! Kyllähän tuommoseen pakettiin paistuu lapsi kuin lapsi.. toppapuku päälle ja ohut peitto siihen, minkä saa matkalla pois otettua kun auto lämpenee! Ja vyötki riittää!!

Yhteistyössä