cross trainenr ´kuntoilua, miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crossari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

crossari

Vieras
heips! ostin ennen raskautta crossarin, enkä sillä vielä ole harjoitellu paljoo. nyt menos rv 10 ja oon parin viikon ajan sillä crossaillu. mut kerralla vain noin 10-15 min ja 30 min kestävä mammajumppa (kotiversiona!) heti perään. Mitäs mieltä ootte?
Miten muut vetää tolla crossaril? monestiko viikos ja kesto?
Kuinkahan pitkälle raskausaikana tolla uskaltaa sit tehdä? ja onkohan toi turvallinen laji?

Kyseleepi tietämätön crossari :)

Crosstrainer on mulle ainut aerobinen laji mitä pystyn kunnolla treenaa. Kävely ja fillarointi saa vatsan nipistelemään. Itse teen crossarilla aina punttitreenin yhteydessä noin 30-45min niin, että sykkeet ovat siinä 120-140 välillä koko ajan ja treenikertoja kertyy kolme viikossa. Mutta nyt kun jään äippälomalla, olisi tarkoitus käydä joka päivä salilla niin, että joka toinen päivä teen 30min crossarilla ja joka toinen päivä on punttitreeni. Voit huoletta harrastaa crossarilla niin kauan kun itsestä se tuntuu hyvälle. Liikeratahan siinä on erinomainen. Ja terveysliikunnan suositus olisi, että joka päivä liikuttaisiin 30min niin, että hengästyy, mutta pystyy puhumaan :). Tsemppiä treeneihin!

T:Aamu73 rv 24+0

kiitos vastauksesta :))
pitää lisätä sit pikkuhiljaa tota harjotteluaikaa, siis vaik aluksi 20 min, jos pääsis sinne 30 minuuttiin... toi on kyl hyvää liikuntaa, siin saa hien pintaan. ei enää täs vaihees haluta alottaa juoksuu, ku tietää, et sitä ei kauaa voi harrastaa.
mä haluun liikkuu iha sen vuoksi, et jospa liikunta tois apua edessä olevaa synnytyksee. ja tietenki koitan pitää linjat kuris liikunnan avulla :))

Mulla ei ole kokemusta ko. vempeleestä, mutta olen miettinyt, että pitäisikö sellainen hommata. Jalat eivät kestä juoksemista ja selkävaivojen takia pyöräily ei oikein sovi. Kyllähän käveleminen on hyvää liikuntaa, mutta mutta... Onko jollain hyvää vinkkiä minkä merkkinen crosstrainer kannattaisi hommata?

jostai urheiluliikkeistä saa ainakin hyvän crossarin, mut en sit merkeistä kauheena tiedä.. kyl toi kannattaa hankkii, on ollu tosi hyvä laite. eipähän tuu "iskuja", mitä esim juostessa tulee. ja tulee kyl kuuma, ku tolla tekee.
suosittelen kyllä lämpimästi :)
jostai nettikirppiksiltäki varmaa saa halval..

Alkuperäinen kirjoittaja -JK-:
Mulla ei ole kokemusta ko. vempeleestä, mutta olen miettinyt, että pitäisikö sellainen hommata. Jalat eivät kestä juoksemista ja selkävaivojen takia pyöräily ei oikein sovi. Kyllähän käveleminen on hyvää liikuntaa, mutta mutta... Onko jollain hyvää vinkkiä minkä merkkinen crosstrainer kannattaisi hommata?

Ostin Suomen Urheilupyörästä crossarin merkkiä SPORTOP olikohan perässä joku numero..? 350 e siitä pulitin alennuksessa kun oli. Tää on sellanen "pienempi" malli, oikein mulle sopiva, kivoja toimintoja löytyy ym. Tosiaan johonkin Tunturin crossareihin verrattuna kivan kokonen ja luotettvampi musta ainakin kun postimyynnistä (siis lähinnä tarkotan jotain Anttilan, mitä muilta meinaan kuullu). Kattele netistä ja käy kyselemäs ja katselemas urheiluliikkeistä. Kyllä se sieltä löytyy =). Ei muuta ku crossailee!

Yhteistyössä