CROSSTRAINER, plussat ja miinukset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ChEERS

Aktiivinen jäsen
08.11.2008
1 145
0
36
olen harkinnut crosstraineria ihan tosissani, suorastaan himoitsen sitä :xmas:
mutta kertokaa jos joku laite on vielä parempi yms? =)
ja millaisia tuloksia olette saaneet ct:llä ja missä ajassa? :)

mulla on ollut vuosia kuntopyörä jota olen jopa jaksanut polkea, mutta alkoi vedellä viimeisiään ja nyt olis uuden laitteen vuoro :D

joulupukille tässä toiveita kirjottelen :xmas:

Mulla on sekä crossi että kuntopyörä olleet käytössä. Itse olen crosstraineriin jokseenkin pettynyt, huidoin sillä melkein vuoden noin 4-5 kertaa viikossa ja paino ei kyllä mainittavasti pudonnut koko aikana. Lopetin koska se "suksimisasento" alkoi tuntua niin epämiellyttävältä ja nyt olen palannut kuntopyörään ja olen taas tyytyväinen. Hyvää vaihtelua se oli mutta pidemmän päälle...no, ei toiminut mun kohdalla! :D

meillä nyt molemmat. Crossi on minusta tehokkaampi, mudtta kannattaa ostaa kunnollinen ei mitään kovin kevyttä. Itselläni on kettler ja sen vauhtipyörän paino on 12kg. Siihen kannattaa kiinittää huomiota jos haluat tehokkuutta treeneihin ja jos sitä miespuolinenki käyttää. Suosittelen.

Meillä on Kettlerin ct ja on ollut tosi hyvä! Aina ei muista sillä "polkea", mutta säännöllisesti käytettynä tehokas. Sain itse sillä muutamaan kuukauteen 7kg pois :D Meillä on portaaton säätö, eli digitaalisesti voi säätä vastuksen. Jos haluaa, niin siinä on valmiita ohjelmia. Ja sit tossa on vielä pulssimittari (vai miksi lie kutustaan..)

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Mulla Hobbarin halvin crossari ja on pienoinen pettymys. Olis kannattanut maksaa enempi ja saada kunnollinen, on aika huithapeli. Kai sillä hyviin tuloksiin pääsee jos ei käytä sisustukseen kuten meillä toimii olkkarissa.

Meillä toimii pyykinkuivaustelineenä ja ainakaan sillä tyylillä en ole saanut mainittavia tuloksia aikaiseksi (paitsi parit kuivat lakanat)

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Ainoa miinus on se, että siinä ei oo automaatti toimintoa, joka kiskois siihen tekemään treeniä :whistle:

Juu ja meil toimii mainiosti pyyhkeiden kuivaustelineenä :)

Ihan samaa mieltä! Kun laitteen siirtää takan eteen ja laittaa lasten ulkohaalarit hupusta kahvoihin roikkumaan, niin johan kuivuu nopeasti. Aamuksi kuivat haalarit :D Muuta virkaa laitteella ei tällä hetkellä olekaan... :ashamed: Mutta se ei toki ole laitteen vika, että minä olen laiska ja ylipainoinen, enkä jaksa kuntoilla.

jollain kertoa niitä plussapoulia kyseisestä vekottimesta, joskos se tätä motivaatioo sit hiukka nostas... eli onko tullut tuloksia? Monestikko viikossa touhotan ct:llä menee ja kuinka pitkiä aikoja kerrallaan?

muakin kiinnostas tietää, että miten kauan noilla laitteilla pitää kerrallaan huhkia että auttais. itselläni on kuntopyörä joka automaattisesti puolen kilsan välein vaihtaa vastusta ja yleensä poljen noin 8 km ja olen täysin suihkukypsä.

Meillä ei ole kotona mutta salilla olen sillä huhkinut ja ihana vempele on.
Painoa en tarkkaillut joten en osaa sanoa paljonko tippui mutta kunto kohosi kyllä tosi nopeasti.
Mun mielestä paljon parempi kuin kuntopyörä.
Jos olisi tilaa niin ostaisin kyllä kotiinkin.Mutta en mitään halpista.Niistä monessa keskustelussa ollut nurinaa joten kannattaa sitten sijoittaa kunnolliseen.

Crossari pitää jumihartiat vetreinä just sen "huitomisen" takia. 3 krt viikossa 45-60 min kerrallaan ja tehoaa. Paino ei ole pudonnut kuin 3 kg mutta vaatekoko on pienentynyt 1,5 numeroa. Oli ennen 46 ja nyt 44 on iso ja 42 vähän pieni. Magneettivastuksella on parempi kuin hihnalla, hiljaisempi eikä tarvi vaihtaa vastushihnaa. Mulla on nyt kolmas menossa :D kun olen ottanut välillä pienemmällä vastuksella ihan lenkkeilyn korvikkeena enkä hikitreeninä.

Yhteistyössä