Cymbalta masennukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kipuileva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cymbaltan käyttäjä:
Ainakin puolikas 15mg Oxamin tuntuu vievän hyvin sivuoireet Cymbaltasta pois ja ahdistuskin helpottaa samalla. Itse olen tosiaan tuon Cymbalta/Oxamin -yhdistelmän tyytyväinen käyttäjä, en tosin kovin pitkäaikainen vielä, mutta olo paranee kokoajan :)

Kannattaa kysäistä josko oma lääkäri suostuisi tuota rinnalle kirjoittamaan, varsinkin jos on enemmänkin ahdistus-oireita. Oxaminhan ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, mutta varmasti helpottaa ensimmäistä kuukautta.

60 mg, otan aamuisin.

Mikä sulla on cymbaltan annostus, otatko lääkkeen aamulla vai illalla??

Alkuperäinen kirjoittaja Cymbaltan käyttäjä:
Ainakin puolikas 15mg Oxamin tuntuu vievän hyvin sivuoireet Cymbaltasta pois ja ahdistuskin helpottaa samalla. Itse olen tosiaan tuon Cymbalta/Oxamin -yhdistelmän tyytyväinen käyttäjä, en tosin kovin pitkäaikainen vielä, mutta olo paranee kokoajan :)

Kannattaa kysäistä josko oma lääkäri suostuisi tuota rinnalle kirjoittamaan, varsinkin jos on enemmänkin ahdistus-oireita. Oxaminhan ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön, mutta varmasti helpottaa ensimmäistä kuukautta.

Bentsodiatsepiinejä kuten oxamin ei todellakaan voi käyttää säännöllisesti. Riippuvuus kehittyy todella nopeasti. Siinä vaiheessa jo masennuskin on pieni ongelma, kun verrataan lääkeriippuvuuteen.

Mulla on paniikkihäiriö. Työterveyslääkäri tilasi mulle ajan psykiatrille keskusteluterapiaa varten. Psykiatri määräsi tänään mulle tuota lääkettä 1/ilta paniikkihäiriöön. Otin just eka pillerin. Lisäksi pitää ottaa vielä Xanor depot 2 mg 1/ilta ja huomisaamuna 1 kpl Xanor depot 0,5 mg. Apua, miten tähän on voitu tulla. Menin vaan keskustelemaan paniikista psykiatrin kanssa ja tässä tulos. Ei mitään keskustelua, reseptit käteen, näkemiin ja aikaa tämä vei n. 20 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen 54:
Mulla on paniikkihäiriö. Työterveyslääkäri tilasi mulle ajan psykiatrille keskusteluterapiaa varten. Psykiatri määräsi tänään mulle tuota lääkettä 1/ilta paniikkihäiriöön. Otin just eka pillerin. Lisäksi pitää ottaa vielä Xanor depot 2 mg 1/ilta ja huomisaamuna 1 kpl Xanor depot 0,5 mg. Apua, miten tähän on voitu tulla. Menin vaan keskustelemaan paniikista psykiatrin kanssa ja tässä tulos. Ei mitään keskustelua, reseptit käteen, näkemiin ja aikaa tämä vei n. 20 minuuttia.

Miltäs cymbalta on tuntunut??

Vastaus Vieras 26.7.2010. Nyt syönyt lääkkeitä pari kuukautta. Cymbalta nostettiin viikko sitten 60 mg/ilta. Ei ole ollut mitään sivuoireita kokoaikana, unenlaatu on parantunut, mutta paniikkipelko pyörii vielä ajatuksissa. Ja paino nousee!!!

On ollu hyvä lukee teidän kokemuksia. Itse alotin 30mg Cymbaltaa ahdistuneisuuteen ja jonki sortin masennukseen reilu viikko sitten. Siitä lähtien on loppu se vuoristorata tunteissa, mikä oli tosi rankkaa, etupäässä sitä alamäkee tietty. Ihanan tasanen ja rauhallinen olo, uskomaton lääke!

Rohkeesti vaan ja annos nostettava 60mg ennen kuin lääke alkaa auttamaan, nostossa ei itselläni enään ollut kovin pahoja sivuvaikutuksia.
Nyt pitän käytön jälkeen välillä meinaa taju lähteä ja huimaa niin paljon ettei pystyssä pysy, noita on onneks aika harvoin jakestää vaan parikymmentä sekuntia, enkä ole varma johtuvatko edes lääkkeestä.

Olen syönyt nyt Cymbalta 60 mg 5 kuukautta 1/ilta masennukseen (Aamulla Xanor debot 0,5 mg ja illalla Xanor depot 1 mg). Minulla hoidetaan paniikkihäiriötä näillä lääkkeillä. Viikko sitten oli vielä iltalääke Xanor depot 2 mg, mutta nyt sitä aletaan vähentämään ja toiveena, että sitä ei tarvisisi ollenkaan. Heti eka yönä, kun illalla olin ottanut vain 1 mg Xanoria, yö oli täynnä ihme painajaisunia ja houreita. Aivan samat oireet kuin lääkkeen aloitusvaiheessa. Toinen yö meni ihan ok. Paniikkikohtauksia en ole saanut, koska edelleen otan Stesolidia kun kohtaus meinaa tulla. Eli kohta vuoden olen ko. lääkkeitä syönyt erivahvuisina ja paniikkiajatukset pyörii päässä edelleen.

Olen kayttanyt vain hiukan 60mm,mutta sivuvaikutukset ovat olleet malko kovat. Muutimme 30mm
heti tuntui paremmalta. Aamuisin yksi ja illalla yksi. Nyt kuitenkin otan vain yhden n 3-4 aikaan
iltapaivalla enka ole muuta tarvinnut. Olen erittain tyytyvainen tahan annosteluun. Voimat ovat
palautuneet ja mieli virkea.
Olen kaynyt totaalisen loppuunpalamisen n9vuotta Koen,etta nyt se on ohi Kiitan siita Jumalaani

Jep. Jopa kosketus joskus "inhottaa" ja orgasmi ei meinaa tulla millään. Olen kertonut miehelle asiasta, joten ei ole aiheuttanut suurempaa ongelmaa. Kaupasta vaan liukastusvoidetta, niin kyllä se sujuu ; )

Nostetaan vielä. Täällä lähes kaikki puhuvat aloitusoireista jotka useimmiten helpottavat muutaman viikon kuluttua. No minulla tapahtui kuitenkin päivastoin. Aloittaessa ei ollut mitään oireita ja kehuin lääkettä lekurille, mutta muutaman kuukauden päästä alkoi hirvittävä hikoilu. Lakanat uitettuina yritettiin nukkua ja kaulasta varpaisiin asti ympäri vuorokauden totaalisen märkänä. Suihkusta tullesta ehdin juuri ja juuri kuivata, kun kroppa taas hiestä valuvana. Toinen sivuvaikutus oli hirvittävä väsymys. Nukahdin joka kerta töistä tullessa ja silloin tällöin nukuin aamuun asti, eli yli 12h putkeen ja sen jälkeenkin väsymys jatkui. Viikonloppuna meni välillä 14-15h putkeen. Positiivisena puolena - kivut lieventyivät ja masennus helpottui merkittävästi ja sitä kautta mielialakin tasaantui.
Vaikea vaan olla koko ajan unessa ja märkänä.
Venlafaksinkin aiheutti samanlaiset hiet, mutta lähes välittömästi lääkityksen alettua.

Aloitin Gabrionin ja Cymbaltan ja väsyttää kamalasti mutta eipä ahdista tippaakaan ja on iloinen olo varsinkin kun aloitin viikko sitten seurustelusuhteen. Asioilla on tapana järjestyä :))

Yhteistyössä