Cymbalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Cymbaltasta kamalan huono olo moneksi viikkoa, haukotutti sietämättömästi ja eka viikkona ei paljoa tullut yöllä nukuttua. Muutenkin olo kuin lumiukolla pihalla. Ei sopinu mulle, jätin pois. Nykyään käytössä Cipralex ja se toimii!

Kyseinen lääke tehosi kyllä hermokipuoireisiin loistavasti. Sain siis avun elämää häiritsevään kiputilaan! Ihanaa.....

Lopettaminen tuli ajankohtaiseksi, koska jatkuva väsymys, halut katosi ja migreenityyppinen päänsärky alkoi vaivata. Päänsäryt takana ja odotan innolla haluja takaisin (ihan jo miehenikin vuoksi ;) ) sekä tietysti normaalia vireystasoani.

Vaan...nyt lopettaessani olo on kamala! Silmiä/päätä oikealle kääntäen päässä pyörii, epätodellinen olo, sähköiskumaisia tuntemuksia vas. käteen sekä jalkaan, tuskahiki... Kaikki nämä oireet alkoivat jo annosta vähentämällä ja kauanko jatkuu ??, lopetin lääkkeen viime to. Lopetus aloitettiin lääkärin oheen mukaan, pikkuhiljaa.

Ja jännittyneenä odotan, palaako kipu takaisi? Lääkitystä en enää meinaa aloittaa!!

Mulla toi on ollut ainut masennuslääke joka on todella auttanut. Diagnoosina toistuva vakava masennus sekä ahdistuneisuutta jne. Vuosien varrella kokeiltiin kymmenkuntaa muuta masennuslääkettä, ennen kuin tämä sopi ja auttoi!!!

(kotiäidille)
Palatakseni vielä aikaisempaan viestiini...
Itselläni Cymbalta kivun hoitoon, ei siis masennukseen. Aloitin lääkkeen vuosi sitten, suun kuivuminen oli alkuun sivuoireena. Myöhemmin siis halujen menetys, päänsäryt ja tajuton väsymys.

Käytin noin vuoden ja toimi mulla. Aluksi oli aika sekopäinen olo ja muistaakseni hikoilin ensimmäiset 3kk joka yö sängyn LITIMÄRÄKSI. Käänsin peitonkin monta kertaa yössä. Nukkuminen taisi muutenkin olla tosi vaikeaa, heräilin alussa 15 minsan välein. Silmät olivat valonarat ja pupillit täyttivät melkein koko silmän -> näytin psykopaatilta ja hymyilin kuin jokeri ensimmäiset pari viikkoa. Epätodellinen olo kesti joitain viikkoja ja valtava haukottelu jatkui koko lääkkeen käytön ajan. Olo oli alun vaikeuksien jälkeen hyvä mutta tunnoton. Pystyin esim. katsomaan kauhuleffoja joita en koskaan muuten pysty katsomaan. Seksuaalisuus katosi mutta palautui käytön lopettamisen jälkeen. Unet olivat erittäin todellisia ja voimakkaita ja jokaöisiä. Äkkiä ihminen unohtaa vaikka lopettamisesta on vasta vähän reilu vuosi. Masennukseen siis käytin. Terapia kuitenkin oli se mikä ratkaisi ongelmani, lääke auttoi jaksamaan sen läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Cymbaltasta kamalan huono olo moneksi viikkoa, haukotutti sietämättömästi ja eka viikkona ei paljoa tullut yöllä nukuttua. Muutenkin olo kuin lumiukolla pihalla. Ei sopinu mulle, jätin pois. Nykyään käytössä Cipralex ja se toimii!

Mulla täysin samat sivuvaikutukset tuon Cymbaltan kanssa, nyt Cipralex ja hyvin sopii!