Cymbaltan sivuvaikutuksista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HuiHai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HuiHai

Vieras
Neljä päivää tätä lääkettä mennyt, ja onpahan sivuvaikutuksia!! Todella väsynyt ja aloitekyvytön olo! Pää on pöhnässä, sekavan oloinen...Keskittymiskyky tästä syystä ihan kadoksissa. Auton raattiin ei uskalla mennä! Kirjoittamisesta ei meinaa tulla mitään ja kaikinpuolin olen ihan lamaantunut ja hajamielinen... Huh!

Kokemuksia..meneekö nää ohi?!!!!!!!!???

Oon ainakin googletellu joskus samaa asiaa miehelleni, joka ei kuitenkaan alkanut käyttää sitä. Jos ei täältä löydy vastausta, niin kokeile googlella esim. cymbalta kokemuksia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon syöny nyt 2 viikkoa ja sivuvaikutukset, jotka ei kyllä ole yhtä pahoja kun sulla, on alkanu kadota. Eli eiköhän se siitä ajan kanssa :)

Kiva kuulla että alkaa helpottaa :) Saanko udella että millaisia oireita sulle on tullut?? Mikä sulla muuten annostus? mulla 30mg

mun piti syödä sitä, mutta sivuvaikutukset oli niin kamalat, etten pystynyt. Oksetti ja mahaan sattu ihan hirveesti, sydän hakkasi kuin viimeistä päivää. en päässy sängystä ylös ollenkaan kun oli niin huono olo. jätin lääkkeen hyvin nopeesti.
itsekkin silloin etsin netistä tietoa ja aika monella oli kovia haittavaikutuksia, mutta menivät parissa viikossa ohi.

Kyllä tässä väkisin mieleen tulee, että eikö mitään muuta keinoa ole sairauteen kuin nuo lääkkeet. Terveydenhuollon ammattilaisena tiedän, että niitä määrätään ihan liikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Kyllä tässä väkisin mieleen tulee, että eikö mitään muuta keinoa ole sairauteen kuin nuo lääkkeet. Terveydenhuollon ammattilaisena tiedän, että niitä määrätään ihan liikaa..

Kyllä monikin on varmaan kokeillut erilaisi terapioita ym. ,mutta joskus lisäksi tarvitaan lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon syöny nyt 2 viikkoa ja sivuvaikutukset, jotka ei kyllä ole yhtä pahoja kun sulla, on alkanu kadota. Eli eiköhän se siitä ajan kanssa :)

Kiva kuulla että alkaa helpottaa :) Saanko udella että millaisia oireita sulle on tullut?? Mikä sulla muuten annostus? mulla 30mg

Älyttömiä hikoilukohtauksia päivällä, ikäänkuin kuumia aaltoja ja myös yöhikoilua. Sekä väsymystä, mutta ei mitään tokkaraisuutta tms.

Älyttömiä hikoilukohtauksia päivällä, ikäänkuin kuumia aaltoja ja myös yöhikoilua. Sekä väsymystä, mutta ei mitään tokkaraisuutta tms.

Niin me ihmiset ragoidaan erilailla lääkkeisiin. Mulla ei meinaan hikoilusta tai kuumista aalloista tietokaan....

Niin me ihmiset ragoidaan erilailla lääkkeisiin. Mulla ei meinaan hikoilusta tai kuumista aalloista tietokaan....

Niinpä Ja mulla annostus on 60mg

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Mulla ei fibroon muu auta. Eipä kyllä ole mitään sivuvaikutuksiakaan, monta kuukautta olen syönyt.

Lopetin lääkitykset kokonaan enkä muista enää Cymbaltan annostustani, mutta mulle toi lääke oli kaikkein paras muistaakseni neljästä kokeillusta.

Ensimmäiset pari viikkoa oli epätodellista oloa ja suu tuntui tosi kuivalta, mutta sivuoireet tasoittui. Ai niin, tuli noi lievempinä takaisin aina, kun annostusta nostettiin, mutta tasaantui sitten taas. Jos lääkitys pitäisi aloittaa uudestaan, pyytäisin Cymbaltan, ellei jotakin uutta täsmälääkettä olisi kehitetty (paniikkihäiriö+yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, ei masennusta), sillä oli se näistä mun kokeilemista kaikkein vähiten sivuoireita tuottava.

Yhteistyössä