D-vitamiini (mm. mahdollisesti torjuu sikainfluenssaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Misku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Olen pitkään jo antanut lapsilleni D-vitamiinilisää,maitohappobakteereita (vahvistamaan suoliston omaa flooraa) sekä kalaöljykapseleita.
Myös monivitamiini siihen päälle.Sinkillä suuri osuus myös vastustuskykyyn!!!

Näillä koitetaan vahvistaa elimistön omaa puolustusmekanismia.

samat meillä käytössä PITKÄÄN ja sikaflunssa nyt päällä... Lapsi sairastu 7:ntenä luokastaan, Eli turhaaaaaaa rahanmenoa

Vieras,
jenkkilässä varmaan tutkitaan tarkemmin nuo kuin Suomessa, mieti mikä oikeussuma siitä syntyisi jos noissa olisi edes pientä häikkää.

Nina,
Minkälaisia päiväannoksia olet antanut? Ei Suomen suositukset auta yhtään mihinkään.

Myrkky,
Totta

Tuo annostus on vielä hieman kiistanalainen kysymys, koska aikaisemmat suositukset ovat olleet niin paljon metsässä. Mutta 20mikrogrammaa/11kg on hyvä nyrkkisääntö. Tuo annos on varmasti turvallinen ja huomaa jo vaikutuksiakin. IU-mittayksikössä siis 20mikrogrammaa on 800IU.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Mites paljon mahtais Jekovit tippoja uskaltaa antaa tuolle reilu 7kk ikäselle päivässä?

annan deetippoja mieluummin, jekovit on d2:ta mikä ei imeydy niin hyvin ja olikohan siinä jotain muutakin vikaa, en muista.

En tiedä sopiiko nuo Deetipat tytölle, enkä taas viitsisi vaihtaa kun vihdoin löytynyt sopiva valmiste on kokeiltu lähes kaikkia mitä neuvolasta annettiin vihjeeksi kun se ensimmäinen ei sopinut jonka neuvolastakin sai.

Jekovitissa on vaan niitä lisäaineita, mitkä on koe-eläimille aih. vatsakasvaimia ja jonka käyttö on muuten lasten ruuissa rajoitettu ja tosiaan siinä on sitä d2-vitamiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
On myös tutkittu ja todistettu, ettei purkeista saatavilla vitamiineilla ole samaa (yhtä hyvää) vaikutusta kuin ruoasta saaduista vitamiineista.

tottakai pitää saada vitamiineja myös ruuasta. mutta kun ne ruuasta saatavat ei riitä niin pitää ottaa purkista lisää.

kai se nyt on itsestäänselvyys kaikille, että ruuasta saatavat vitamiinit on aina parempia..

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
On myös tutkittu ja todistettu, ettei purkeista saatavilla vitamiineilla ole samaa (yhtä hyvää) vaikutusta kuin ruoasta saaduista vitamiineista.

Aivan totta. Useimmat purkista saatavat vitamiinit on synteettisiä ja ei toimi yhtä hyvin kuin luonnolliset ja herkemmin saa oireita jos ottaa liikaa. Onpa myös tullu vastaan sellaistaki tietoa, että voivat olla vahingollisiaki, nuo synteettiset. On olemassa vitamiinipillereitä, jotka sisältää luonnollista vitamiinia, luonnollisista lähteistä, semmosia kokoruokapillereitä, tiivistettyä ruokaa. Niitä ei taida saada ku lähinnä luontaistuotekaupasta.

D-vitamiinia ei saa ravinnosta tarpeeksi. Jos ei viitsi tehä paria etelän matkaa talvella, ni on otettava purkista. Kesällä oltava keskipäivän aikaan auringossa oliko n. puoli tuntia, ilman aurinkorasvaa. En tiedä ovatko kaikki purkista saatavat D-vitamiinit luonnollisia, tähän olis kiva saada vastaus joltaki joka tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan venäjä miten tyhmiä ihmiset ovat, kun tilaavat luontaistuotteita jostain ulkomaalaisista nettikaupoista (kotimaassakaan ei kannata luontaistuotteita ihan ilman kritiikkiä käyttää ). Eikö teitä yhtään kiinnosta mitä maksallenne tapahtuu, jos tuotteet eivät olekaan sitä, mitä luvataan? Lapsillennekin varmaankin annatte ihan mitä tahansa tuotteita, joita joku netissä suosittelee.

Vähän harkintakykyä peräisin! Jos ei oman terveytenne, niin edes lasten vuoksi!

Ja samat tyypit kohkaa jostain rokotteiden vaaroista. Kriittisyys ei näköjään yllä ihan kotipesään saakka..

Oon syönyt D:tä kohta puoli vuotta 5000 iu/päivä ja en muista, milloin olisin viimeksi selvinnyt syksystä ilman pientäkään flunssaa tai muuta pöpöä. Sikainfluenssaltakin oon välttynyt, vaikka sitä on lähipiirissä ollutkin. Oon tilaillut iHerbistä D:tä jo kaikille mahdollisille sukulaisille ja kavereillekin, koska mitä enemmän oon asiasta lukenut, niin sitä vakuuttuneempi oon siitä, että D:tä popsimalla voi kyllä tosi halvalla vaikuttaa tosi merkittävällä tavalla omaan terveyteensä.

IHerbistä oon siis monet kerrat tilaillut ja aina on loistavasti tullut paketit kotiovelle asti, eli www.iherb.com. Sieltä saa tilattua D:tä ihan murto-osalla siitä hinnasta, mitä se Suomessa maksaa. Jos joku ensikertalainen sieltä tilaa, niin tällä koodilla 5$ hinnasta pois: IKA825

Yhteistyössä