D-vitamiinin tarve..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen vain

Vieras
Jos juo päivässä vähintään 4 lasia maitoa(jossa lisätty d-vit.), niin riittääköhän se takaamaan tarpeellisen d-vitamiinin saannin?Muutenkin ruokavalio on monipuolinen, paitsi sitä kalaa ei kyllä tuu kovin useasti syötyä...

Tuskin saat siitä tarpeeksi d-vitamiinia. Itse tuon lisäksi syön kalaa, syön monivitamiinia jossa 10 y d-vitamiinia ja vielä kun oikein väsyttää niin otan d-vitamiinilisää, jossa 10-20y.

Maitopurkin kyljessä lukee, että desissä maitoa on 20% d-vitamiinin saantisuosituksesta.Joten lasillisessahan ois sitte 40%.Eli mun laskujen mukaan neljän lasin pitäs täyttää jo tuo saantisuositus...

Ei riitä, varmaan tiesit se itsekin. Kannattaisi mittauttaa pitoisuudet, niin osaisit annostella D-vitamiinin saannin oikein. Itse nostin omani ja perheeni annostukset 25mikrosta 50 mikrogrammaan matalien pitoisuuksien takia. Ja runsaasti kalaa ja vitaminoituja maitotuotteita käytetään tuonkin lisäksi.

[QUOTE="viola";29104303]Ei riitä, varmaan tiesit se itsekin. Kannattaisi mittauttaa pitoisuudet, niin osaisit annostella D-vitamiinin saannin oikein. Itse nostin omani ja perheeni annostukset 25mikrosta 50 mikrogrammaan matalien pitoisuuksien takia. Ja runsaasti kalaa ja vitaminoituja maitotuotteita käytetään tuonkin lisäksi.[/QUOT

Luepas sinäkin nuo edelliset sivut!

[QUOTE="viola";29104303]Ei riitä, varmaan tiesit se itsekin. Kannattaisi mittauttaa pitoisuudet, niin osaisit annostella D-vitamiinin saannin oikein. Itse nostin omani ja perheeni annostukset 25mikrosta 50 mikrogrammaan matalien pitoisuuksien takia. Ja runsaasti kalaa ja vitaminoituja maitotuotteita käytetään tuonkin lisäksi.[/QUOT

Luepas sinäkin nuo edelliset sivut!

Mitkä edelliset sivut?

No jos saantisuositus on jotain 7,5mikroa, ja muualla euroopassa suositukset on kolmikertaisia verrattuna tuohon ja ne ei edes asu talvea täällä pimeässä. Toki siis saat Suomen suositusten mukaan, mutta syytä olisi sinun ja muiden ihmisten saada paljon paljon enemmän. Poikkeuksena tietenkin ne, joiden perussairaus vaatii tarkkailua d-vitamiinin liikasaannin suhteen.

Yhteistyössä