diabetes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maarit73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maarit73

Jäsen
12.12.2006
45
0
6
Hei! Saisinko omia kokemuksia äideiltä, joilla ollut raskausdiabetes? Lähinnä mua kiinnostaa onko lapsi joutunut pitkään tarkkailuun? Onko tarvinnut olla kauan sairaalassa synnytyksen jälkeen? Kauanko on mennyt että sokerit ok?
Sekä tietysti kaikki muu asiaan kuuluva.. Itse olen rv 31+3 ja pistänyt insuliinia 3 viikkoa. Sairaalan vastaukset aika ympäripyöreitä..

Hei, itselläni on DM1, eli tilanteeni on aika erilainen kuin sinulla. Mutta halusin vain kertoa, että diabetsliiton sivuilta löytyy myös keskustelupalsta ja siellä käydään asiallista keskustelua toisten diabeetikkojen kanssa, mukana on myös raskausajan d:n sairastuneita. Poikkea ihmeessä :wave:

Itsellä todettiin aikoinaan tuo raskausajandiabetes.

Eli jätin kaikki insuliinit synnytyspöydälle ja testailin itse lopputarkastuksiin asti. Omani eivät nousseet sen synnäripöydän jälkeen.

Lapselta otettiin yksi verikoe kun siellä oltiin ja se oli normaali, eikä sitten enempää sitä verta otettu.

Että meillä oli ainakin näin.

Juu, taytyypä käydä siellä diabetesliiton sivuilla. Etsin sieltä jo tietoa, mutten huomannut keskustelu palstaa. Aika uusia kakkulat?? Mulla olis semmoinen ajatus, kun nuo sokerit ei taivaita vielä hivottele, että kun tää ei vaikuta kun minuun, niin jätän insuliinin pois. Eli siis sinne synnytyspöydälle. Vaan saapa nähdä kui muijan käy..

Minulla ollut kaksi kertaa raskausdiabetes.
Kummallakin kertaa se on jäänyt synnytyssairaalaan. Puolenvuoden päästä synnytyksestä on pitänyt vain käydä sokerirasituksessa.
Vauvoja on seurattu vähän tarkemmin,annettu hyvin herkästi lisäravintoa ja otettu verikokeita n.neljän tunnin välein parin vuorokauden ajan.
Kaikki meni kummallakin kertaa hyvin.

Keskusteluihin pääsee sieltä oikean reunan "pallukoista" kohdasta Keskustele Kohtauspalstalla.
Uskaltaudu rohkeasti keskusteluihin mukaan ja kysele itse. Voisin laittaa vaikka piikkini eli henkeni pantiksi, että kukaan ei naura/tölvi/moiti vaan kannustaa jos vain suinkin osaa.

Yhteistyössä