Diane Novasta Melianeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Will I be pretty...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Will I be pretty...

Vieras
Olen 21-vuotias. Aloitin Diane Nova-pillerien käytön jo 16-vuotiaana pahan akneni vuoksi. Tätä ennen oli kokeiltu kaikki muut hoidot tuloksetta.
DN on parantanut ihoni kuntoa erittäin paljon.

Hiljattain, syötyäni Diane Novaa yli viisi vuotta, olen alkanut kärsiä limakalvojen kuivuudesta ja sen aiheuttamista emätintulehduksista.
Lääkäri kirjoitti minulle kahden kuukauden reseptin Melianeen ja pyysi tulemaan uudelleen kahden liuskan jälkeen.
Hän sanoi akneni olevan mitä todennäköisimmin hormoniperäistä, ja että sitä ei voida nuoren ikäni vuoksi hoitaa muilla hormonivalmisteilla. Roacuttan-kuurin (joka olisi jo kolmas) aloittamisen hän sanoi olevan turhaa, jos akne siis palaa.

Nyt pelkään uusien pillereiden aloittamista juuri tämän ihoasian vuoksi. Olisi kyllä todella ihanaa saada tämä limakalvo-ongelma kuntoon, sillä se vaikuttaa seksiin ja näinollen syö parisuhdettani.
Mutta paha paiseakneni söi itsetuntoani niin paljon, että pelkään sen palaamista kuin ruttoa. Moni on sanonut, että Dianen jälkeen iho huononi taas ja että vaikka vaihdettiin takaisin siihen, se ei enää ihoa parantanut.
Pelkään masentuvani ja itsetuntoni romahtavan jos akne palaa. Pidin ennen itseäni rumana rupikonnana, pojat ilkkuivat minulle,tytöt huomauttelivat ikävästi.
No, olenhan nyt paljon vanhempikin, mutta haluaisin säilyttää saavuttamaniparemman itsetunnon, ja tiedän, että seurustelukumppaninikin näkee minut kauniimpana kun tunnen itseni kauniimmaksi.

Haluaisin kuulla kokemuksia Diane Novasta Melianeen vaihtaneilta, etenkin jos olette kärsineet aknesta.

Kiitos!

Vaikutukset on aina yksilöllisiä, joten toisten kokemuksista/kauhutarinoista ei kannata lannistua. Itselläni oli/on selkeä hormoniakne, joka ennen Diane Novia oireili pahiten sellaisilla jättifinneillä, jotka olivat lähes sentin halkaisijaltaan ja niin syvällä ihon alla, ettei niihin yleensä tullut räkäpäätäkään ollenkaan, vaan niitä vain jomotti sydämenlyöntien tahtiin, jos sattuivat sopivalle kohdalle.

Jouduin lopettamaan Dianet kuukautisten loppumisen ja limakalvojen kuivumisen takia, mutta nämä jättifinnit eivät onneksi ole enää palanneet, vaikka olen välillä ollut kokonaan ilman pillereitäkin. Tavallisia finnejä tulee edelleen jos lopetan nykyiset e-pillerit (femoden), mutta ne eivät tietenkään haittaa niin paljoa kuin nuo isot ja kipeät finnit. Kannattaa kokeilla eri merkkisiä pillereitä, elleivät Melianet auta. Itse olen syönyt mm. Harmontteja, jotka olisivat kyllä muuten sopineet, mutta eivät auttaneet finneihin.

Minulla oli itselläni lukioikäisenä ihotautilääkärin keskivaikeaksi luokittelema akne. Sen hoitoon kokeiltiin ensin antibiootteja, mutta akne palasi kuurin päätyttyä. Sitten lääkäri ilmoitti ainoan vaihtoehdon olevan Roaccuttan-kuuri(t). Hän sanoi, että se parantaa aknen kuin aknen, pysyvästi. Noh, itselläni tuli vielä 2. kuurin lopettamisen jälkeen joitakin näppyjä, ja kun kun kerroin asiasta lääkärille, hän sanoi että uusi kuuri vaan päälle. Taisin yhteensä tulla syöneeksi 4 sadan tabletin kuuria. Kauhistellessani määrää ihotautilääkärille, hän sanoi että "vasta 700-800 tabletin jälkeen voidaan puhua isoista määristä, 400 on ihan normaalia", en sitten tiedä kuinka yleisiä sellaiset määrät ovat. Mutta kuurien jälkeen akneni ei ole palannut, ja viimeisimmän kuurin päättymisestä on nyt jo reilut 5 vuotta. Yli kolmeen vuoteen lopettamisen jälkeen en syönyt mitään e-pillereitä tai muitakaan ihoon vaikuttavia lääkkeitä. Nykyään syön Harmonettia, mutta muuhun kuin ihoon. Olen niin iloinen, että saan nykyään elää lähestulkoon täysin finnitöntä elämää! Joten oletko jutellut ihotautilääkärin kanssa asiasta, josko Roacuttan auttaisi kuitenkin vielä sinuakin? Sitähän on ehdottomasti syötävä vähintään 2 kk oireiden loppumisen jälkeenkin, jotta vaikutus jäisi pysyväksi, ja tosiaan kuulemma usein tarvitaan useampi kuuri.

Kokeilepa tämän merkkistä pilleriä. Minä vaihdoin tuohon Diane Novasta, jota söin aiemmin ihon hoidon takia. Iho on nyt edelleen hyvä 3 kk käytön jälkeen ja mikä parasta, ei enää turvotusta nilkoissa! Oli aiemmin ihan järjettömät sukkarajat nilkoissa DN:n aikana...

Oho, mullakin esiintyy iltapäivisin nilkkaturvotusta, mutta enpä osannut yhdistää sitä Diane Novaan! Lääkärikin epäili, että ko. vaiva liittyy vain istumatyöhön.

Minulla myös turvotusta nilkoissa. Nyt kun olen aloittanut kuntoilun se on pahentunut ja nesteenpoistokapselit eivät siihen auta. Siispä minullakin johtuu ilmeisesti Dianenovasta. Olen syönyt sitä myös teini-iästä lähtien (aken takia)ja limakalvojen kuivuus vaivaa minuakin jonkin verran. En ole uskaltanut vaihtaa juuri aknen palaamisen pelossa.
Täytyy ottaa asia varmaankin esille seuraavan gyne käynnin yhteydessä?!?

Yhteistyössä