Digiboxin korjausapuja kaipailen

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Mä olen niin tottunut saamaan vastauksen täältä kaikkeen. Osaisiko joku kertoa nytkin miten toimia?

Mun digiboxi, kaksi vuotta vanha tallentava Samsung on rikki. Ensin teki pari kertaa niin, ettei yhdistänyt = saanut signaalia, mutta alkoi kuitenkin hetken päästä toimia, kun kone jäi päälle.

Nyt tekee niin, että menee jumiin aika pian siitä kun kuva alkaa näkymään eikä ala toimia uudestaan. Virrat kun napsaisen pois, saattaa alkaa toimia vähäksi aikaa ja sitten taas tuleee ruutuun teksti "ei signaalia". Välillä saattaa toimia puoli tuntia tai minuutin.

Tallennettuja ohjelmia pystyn katsomaan ok, mikäli laitan sen puolen päälle kun boxi toimii. Kun siirtyy "ei signaalia"-tilaan, ei toimi mikään eikä keskustele edes kaukon kanssa.

Mitä mä teen? |O

Kokeile räplätä sitä antennikaapelia, eli onko kokonaan ja kunnolla kiinni.. Sitten tehdasasetusten palautus jossei auta ja sen jälkeen sitten huoltoon toi laitos.. Kuulostaa vähän että olis tullu tiensä päähän.

JSSAP!!

Kokeiles jos sieltä löytyis namiska jolla voit päivittää laitteen ja/tai uusi kanavahaku. Joillakin kanavilla on tässä ihan lähiaikoina ollut, tai tulossa kanavapaikan vaihdoksia, josko vaikuttaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Kokeile räplätä sitä antennikaapelia, eli onko kokonaan ja kunnolla kiinni.. Sitten tehdasasetusten palautus jossei auta ja sen jälkeen sitten huoltoon toi laitos.. Kuulostaa vähän että olis tullu tiensä päähän.

Antennijohto on kunnossa, kun konetta on kokeilta kahdessa eri telkkarissakin. Poistaako tehdasasetusten palautus tallennetut ohjelmat? Kun ne haluaisin katsoa vielä :'(

Miten voi kaksi vuotta vanha toosa olla tiensä päässä |O Tämän piti olla vielä joku "parempi" malli, kerpele.

Vähän hankala sanoa mitään, jos vika olisi vaikka ihan piirikortilla, mutta ainakin tulee mieleen, josko päivättäisit boksin softan - vai onko kone (vaikka automaattisesti) päivittänyt softansa ja vika johtuisikin siitä´. Siinä tapauksessa pitäisi vanha softa saada takaisin.

Osaatko sanoa mitään noista boksin siftapäivityksistä? Ne voi hoitua automaattisesti (vaatii usein hyväksymikuittauksen käyttäjältä kuitenkin ).

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mina:

Antennijohto on kunnossa, kun konetta on kokeilta kahdessa eri telkkarissakin. Poistaako tehdasasetusten palautus tallennetut ohjelmat? Kun ne haluaisin katsoa vielä :'(

Miten voi kaksi vuotta vanha toosa olla tiensä päässä |O Tämän piti olla vielä joku "parempi" malli, kerpele.

Se että laitteet ei toimi paria vuotta kauempaa, on vain nykyaikaista ja tavallista. Toista se oli ennen :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
Vähän hankala sanoa mitään, jos vika olisi vaikka ihan piirikortilla, mutta ainakin tulee mieleen, josko päivättäisit boksin softan - vai onko kone (vaikka automaattisesti) päivittänyt softansa ja vika johtuisikin siitä´. Siinä tapauksessa pitäisi vanha softa saada takaisin.

Osaatko sanoa mitään noista boksin siftapäivityksistä? Ne voi hoitua automaattisesti (vaatii usein hyväksymikuittauksen käyttäjältä kuitenkin ).

Öö mistä? Siis joo, jos tarkoitat päivityksiä (en tiedä mitä päivittää ), niin kone päivittää itse itseään ja pyytää vaan kuittauksen perään. On näitä vähän väliä. Nyt en muista koska viimeinen on ollut.

Onko vanha päivitys sitten sama kuin tehdasasetusten palautus?

Kertoisiko joku vielä, että poistaako se tehdasasetusten palautus tallennetut ohjelmat koneelta?

Entä mikä tilalle? Kestääkö joku boxi pitempään kuin sen kaksi vuotta? :kieh:

Odota hetki, kokeilen. Mulla on kaikki katsottuna.

Öö mistä? Siis joo, jos tarkoitat päivityksiä (en tiedä mitä päivittää ), niin kone päivittää itse itseään ja pyytää vaan kuittauksen perään. On näitä vähän väliä. Nyt en muista koska viimeinen on ollut.

Heh, näppis...Siis tietysti softapäivityksiä tarkoitin, eli so boksihan periaatteessa kuin mikä tahansa tietokone, ja sen käyttöjärjestelmä on alun alkaenkin enemmän tai vähemmän buginen siinä missa muutkin tietokonesysteemit ovat.

Mutta siis noita pävityksiä on sulla jo tullut ja mennyt useita, eli et siis voi yhdistää tätä tilannetta (toimimattomuutta) johonkin viimeaikaiseen päivitykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Rane:

Heh, näppis...Siis tietysti softapäivityksiä tarkoitin, eli so boksihan periaatteessa kuin mikä tahansa tietokone, ja sen käyttöjärjestelmä on alun alkaenkin enemmän tai vähemmän buginen siinä missa muutkin tietokonesysteemit ovat.

Mutta siis noita pävityksiä on sulla jo tullut ja mennyt useita, eli et siis voi yhdistää tätä tilannetta (toimimattomuutta) johonkin viimeaikaiseen päivitykseen?

Musta tämä ei alkanut minkään päivityksen jälkeen, mutta availeehan tätä konetta muutkin, eikä varmaan kannata kysyä muistaako joku tuollaista :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kertoisiko joku vielä, että poistaako se tehdasasetusten palautus tallennetut ohjelmat koneelta?

Heh, kanavat ainakin lähti, hetken kestää kun hakee uudelleen kanavat, sitten pääsen katsomaan hävisikö kaikki muukin. Luultavasti lähti koska kysyi tyhjennetäänkö kaikki tiedot. Topfield mulla.

Heh, kanavat ainakin lähti, hetken kestää kun hakee uudelleen kanavat, sitten pääsen katsomaan hävisikö kaikki muukin. Luultavasti lähti koska kysyi tyhjennetäänkö kaikki tiedot. Topfield mulla.

Kaunis kiitos sinulle, kun autoit näin paljon :flower: =) Odottelen vielä mitä kerrot hetken päästä niistä ohjelmista, mutta kyllä mullakin sellainen kutina on, että ne häipyvät.

Kaunis kiitos sinulle, kun autoit näin paljon :flower: =) Odottelen vielä mitä kerrot hetken päästä niistä ohjelmista, mutta kyllä mullakin sellainen kutina on, että ne häipyvät.

Ei kestä kiittää, eihän tuosta vaivaa ollut :) Tallennukset säilyivät, kovalevyn alustus tehdään näköjään erikseen, ainakin mun laitteessa. Toivottavasti sulla samoin, saattaisihan tuo selvitä muuten ohjekirjasesta.

Ei kestä kiittää, eihän tuosta vaivaa ollut :) Tallennukset säilyivät, kovalevyn alustus tehdään näköjään erikseen, ainakin mun laitteessa. Toivottavasti sulla samoin, saattaisihan tuo selvitä muuten ohjekirjasesta.

No niin, iso kiitos siltkin vielä. Mä kokeilen myös.

Kiitos muillekin :flower: Palsta ei petä =)

...kovalevyn alustus tehdään näköjään erikseen, ainakin mun laitteessa. Toivottavasti sulla samoin, saattaisihan tuo selvitä muuten ohjekirjasesta.

Juuri tästä syystä etäältä on paha mennä sanomaan mitään, jonka vastaanottaja voisi ottaa lähes kiveenkirjoitettuna.

Eri laitteissa saattaa olla erilaiset proseduurit. Toivottavasti ohjekirja selventää asiaa.

Boxin EI PITÄISI poistaa tallennuksia ja jos kaapeli, niin Humaxin WBox HD DVR ja jos antenni niin Topfield.. Ja tehdasasetusten palautus ei ole sama kuin edelliseen softapäivitykseen palaaminen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vika voi olla että lämpö avaa jotkut juotokset ja siksi toimii alussa. Meillä sippasi, ostettiin uusi. Tiedostot on vielä siirtämättä vanhasta uuteen :whistle:

Juuri tämänkaltaista tarkoitin, kun sanoin, etä vika voi olla piirikortilla (ihan fyysisenä vikana siis). Tllaisilla helteillä huonolla tuurilla, jos kone on vielä unohtunut pitkään päälle ja ollut muutenkin vähän huonosti tuulettuvassa paikassa, voi piirikortin pintaliitokset mm. lämpölaajenemisten (tai sattumoisin huononliittämistekniikan vuoksi) vuoksi löystyä, ja sitten temppeuillee. Nyt vaikuttaisi siltä että vika olisi pelkästään vastaanottimen mikropiirillä.

Meillä Handan kesti, tosin piti välillä huollattaa. Nyt on kaukosäädin sökö, laite toimisi edelleen.

Toiseen telkkariin ostettiin Topfield vajaa vuosi sitten, se on ollut epäluotettava alusta asti, jos jonkinlaista ongelmaa. Boksi on ollut suuri pettymys, sillä se oli joku testivoittaja, ja muutenkin pitäsi olla kyseessä laatumerkki.

Yhteistyössä