* Digikuvat netistä??? *

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Tietokoneella on kuvia melkein kahden vuoden ajalta ja olisi kiva saada ne "oikeiksi" valokuviksi. Minulla ei ole mitään hajua noista netin valokuvaamoista Ifistä, Eirikuvasta tai mitä niitä nyt onkaan.

Tavalliset liikkeet tuntuvat olevan kalliita ja yhdelle kuvalle tulee aika paljon hintaa, joten netti on kai halvempi?

Mitä te suosittelette/ käytätte? Mikä on edullinen, mutta myös laadukas ja luotettava sivusto josta voisi tilata valokuvat? Olisi mukava jos kuvat voisi lähettää sähköisesti ettei tarvitsisi muistikorttia postittaa.

ifiä. Ollut jo usean vuoden ajan luotettava ja edullinen paikka. Ja kuvat tulee joskus jopa kolmen päivän kuluttua tilauksesta. Netistä pystyy helposti ja nopeesti laittaan kuvat tilaukseen. :)

Me tilaamme aina extrafilmiltä. Laatu on ollut hyvää ja kuvat ovat 9 senttiä kappale. Toimituskin on todella nopea! Viime viikolla sain sieltä 300 kuvaa. Suosittelen :)

www.extrafilm.fi

oon tilannut ifiltä...aina on tullut hyviä kuvia ja edulliseen hintaa,,,nyt on tarjous 9senttiä kpl kymppikuvasta...eli se on puolee hintaa...oon juuri lataamassa sinne tilauksee 600valokuvaa,,ja ne on kertynyt täs puolelta vuojelta,,, :)

itselläni kokemusta vain extrafilmistä ja digiexpressistä

extran plussat: Halpa hinta!
expressin plussat: Todella nopea toimitus(parhaassa tapauksessa alle vuorokausi!), erinomainen laatu

Molemmissa voi lähettää kuvat sähköisesti

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Mä tilaan extrafilmiltä. Itse olen ollut tyytyväinen ja nopeasti on kuvat tulleet.

Peesailen.
Yleensä olen tilannu maanantai iltaisin ja perjantaina kuvat on postilaatikossa.

digiexpressin palveluun tottuneena toi viis päivää tuntuu aika pitkältä ajalta... vaikka onhan se aika nopeata palvelua sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Mä tilaan extrafilmiltä. Itse olen ollut tyytyväinen ja nopeasti on kuvat tulleet.

Peesailen.
Yleensä olen tilannu maanantai iltaisin ja perjantaina kuvat on postilaatikossa.

digiexpressin palveluun tottuneena toi viis päivää tuntuu aika pitkältä ajalta... vaikka onhan se aika nopeata palvelua sekin.

Mä oon tilannut Digiexpressiltä aina joulukortit ja tosi nopeesti tuli.
Mutta eikö siellä oo kalliimmat digikuvat kuin extrafilmillä. En tiä? :ashamed:

Ifolorilta olen tilannut eniten, valmiit joulukortitkin valokuvalla.
Tyytymätön olen ollut siihen että heillä ei aina latausohjelma toimi...jupinaa...

Extrafilm oli niin vaikeasekoinen että tilaus tyssäsi heti.

Fotonetti toimi hyvin mutta kuvat oli kovin tummasävyisiä.

Kävin katsastamassa sivuja. Hieman ihmetyttää kuvien koko erot eri sivuilla :/ . Mikä on se oikea kymppikoko??
Fastlabin kuvat olivat halpoja mutta minusta aika pieniä:

Hinta Euroa kun tilaat: 250+
kuvakoko 9cm EUR 0,05
kuvakoko 10 cm EUR 0,07
kuvakoko 11 cm EUR 0,11
kuvakoko 13 cm EUR 0,19

Ifolorilla oli taas ihan outo koko luokitus:

10-koko
10.2 x 10.2 cm - 15.3 cm

extrafilmillä oli taas erilainen kuvakoko :

10x13/15 cm ? 0,09

Onko kaikki kuvat tulostettu aidolle valokuvauspaperille? Mustesuihkutulosteet eivät säily kaiketi niin kauan kuin aito valokuva..?

riippuu kamerasta, onko se tulosteen kuvasuhde 10x10cm, 10x13cm vai 10x15cm, mitkään eivät siis ole toistaan pienempiä.. vai mitä tarkotit? aitoja ovat varmaan kaikki

Extrafilmin kuvat ovat ainakin ihan oikealle valokuvapaperille tulostettu :) Mä tilasin sieltä maanantaina ja keskiviikkona tuli 277 kuvaa postissa. Heidän nettisivunsa kuulemma uudistuvat jonkin ajan päästä, mutta ei tuota nykyistäkään ole ollenkaan vaikea käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja fastlab:
riippuu kamerasta, onko se tulosteen kuvasuhde 10x10cm, 10x13cm vai 10x15cm, mitkään eivät siis ole toistaan pienempiä.. vai mitä tarkotit? aitoja ovat varmaan kaikki

no itseasiassa minulla on kokemusta vain normaaleista valokuvista. Niissä 10kuvan koko on aina standardi. Digikamera on miehen ja hän ei ole koskaan tilaillut kuvia kun ei paljoa kuvaakaan.

Yhteistyössä