dilemma, koti vai työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
oi että tämä kotona olo alkaa jo riivaamaan... olen ollut kohta puolitoista vuotta kotona toisen lapsen syntymän jälkeen... laitan nyt syksyllä työhakemuksia paikkoihin..mutta on se työkin ja valitsemani ala aika kuluttavaa ja raskasta... en tiedä kuinka jaksan töissä.. olin vain helpottunut viime vuonna kun alkoi äitiysloma... työkaverit olivat ihania, mutta kaikilta vaaditaan aivan liikaa!! olen lähihoitaja...hoitoalalla on tosi kovat paineet kuinka jaksaa.. ihmiset kulutetaan loppuuun kaikki puristetaan irti! se on tosi raskasta, toki arvokasta työtä, vanhuksien parhaaksi..mutta... pitäisköhän kouluttautua toiseen ammattiin ...

Voisitko ainakin tehdä aluksi lyhennettyä työpäivää, jos päätät palata työelämään... helpottaisi vähän arkea. Mun mielestä nyt työssäkäyvänä on kyllä rankempaa kuin kotiäitinä. Itse teen kokopäivätyötä.

Itse menin töihin kun nuorin oli 1v. Sitä ennen olin kotona ä-lomalla ja hoitovapailla 3 vuotta ja sain kyllä enemmän kuin tarpeekseni. Minulle töihinmeno oli iso helpotus, tuli vähän muutakin ajateltavaa kuin koti ja lapset. Enkä edes jaksanut tehdä kotona niin paljon kuin nyt töissä ollessa. Energiaa riittää hyvin vielä kotitöiden tekemiseen ja lapsille olen paljon hyväntuulisempi äiti kuin ennen. Toisille sopii kotiäitiys, arvostan ja kunnioitan suuresti heitä. On todella raskasta (ainakin minä koin) olla kaiket päivät kotona ja lapsen saatavilla.

Yhteistyössä