E-pillereiden jälkeen raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Fii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"Fii"

Vieras
Hei! Auttakaas naista mäessä!

Syyskuussa -13 söin viimeisen Yasmin-pillerin, toiveena siis raskautua.
Odottelin kuukautisia, mutta ne eivät tuleet ennen kuin Terolutien avustuksella 70 kiertopäivän jälkeen. Tämän jälkeen söin Terolutia vielä kaksi kuukautta, ja kuukautiset tuli ajallaan.
Ensimmäiset "luomu"menkat Terolutien (ja e-pillereiden) jälkeen tulivat maaliskuussa kierron ollessa 17 päivää.

Sen jälkeen ei yksiäkään kuukautisia ole täällä näkyny.
Varasin pari viikkoa sitten ajan lääkärille, jonka kuitenkin peruin, sillä varausta seuraavana päivänä tuli pientä tuhruvuotoa jonka ajattelin enteilevän kuukautisten alkua, -väärässä olin, tuhruvuotoa kesti vain kaksi päivää.

Nyt en tiedä enää mitä tekisin, en jaksaisi vain odotella..

Kauanko teillä on pillereiden lopetuksen jälkeen kestänyt kuukautisten normalisoituminen?

Nyt on kulunut yli puoli vuotta viimeisestä pilleristä ja näin perusterveinä, nuorina (25v) olisi luullut raskautumisen omevan helpompaa.. :(

Mulla kesti vuoden tulla raskaaksi pillereiden jälkeen. Olin silloin suunilleen ikäisesi. Sen jälkeen en ole pillereitä syönyt, ja raskautuminen on ollut helpompaa. Mene ihmeessä lääkäriin, jos ei menkkoja kerran kuulu.

Hei,

mene ihmeessä lääkärille. Minulla kävi sama juttu, pillereiden lopettamisen jälkeen ei lähtenyt hormonitoiminta pyörimään.
Teroluteilla katkaistiin minullakin kierto, kun oli kestänyt 90 päivää!

Terolutit ovat keltarauhashormonia, eli niillä saadaan aikaan kuukautiset, vaikkei mitään ovulaatiota olisi tapahtunut. Minäkin söin muutaman kierron teroluteja jonka jälkeen todettiin, että oma kierto ei edelleenkään toimi. Ei ilmeisesti sinullakaan.

Clomifeneillä saatiin ovulaatio aikaiseksi ja kaksi vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen olin raskaana. Aikaa meni, koska ensin tehtiin puolisen vuotta kunnallisella hedelmällisyystutkimuksia ennenkuin sain Clomifen reseptin. Sitten tärppäsi nopeasti :)

Ok, kiitos vastauksista.
Aloituksella kaipasin jonkinlaista vertaistukea samassa tilanteessa olleilta.
Kaipa sitä sitten pitää lääkäriin ottaa yhteyttä.
Kuinkakohan helposti yksityiseltä Clomifenit saa? Terolutit sain heti ensimmäisellä käyntikerralla.

Yhteistyössä