E-pillereiden lopettamisen jälkeen: kierto epäsäännöllinen ja karvat kasvaa! Tietääkö joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eteläntyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eteläntyttö

Vieras
Hei vaan!

Toivoisin, että jos jollakin on jotain tietoa asiasta, voisi vastata minun kysymykseeni. En kaipaa vastauksia, missä ei ole mitään perää.

Olen oikeasti todella huolestunut. Söin e-pillereitä liki 10 vuotta, jonka jälkeen ensimmäisen puolen vuoden aikana tuli 1 kuukautiset. Kierto yli 100 päivää. Koskaan en ole saanut nauttia säännöllisistä kuukautisista ilman pillereitä. Nyt olen huomannut myös, että minulle kasvaa pitkiä mustia karvoja ihan vääriin paikkoihin. Takareisiin, bikinirajojen ulkopuolelle, ja viikset!
Mitä tämä on? Onko joku huomannut samoja oireita? APUA!

Luin netistä Pcos-oireyhtymästä. Pitäisikö minun huolestua ja hakeutua lääkäriin?

Se huoli minulla onkin, että sairastan tuota kyseistä oireyhtymää. Kiitos vastauksestasi. Lääkäriaika on varattuna. Ja haaveena on oma pieni nyytti...Raskasta tulee varmasti olemaan :/

minulla on pco,mutta eka saatiin alulle yli 1,5v yrittämisen jälkeen pienellä avulla eli estrogeeni voiteella ja keltarauhasnapeilla.
toka tuli vuoden yrittämisen jälkeen, kolmas vaan tuli

Heippa.
En tunne kertomaasi oireyhtymää, mutta minulle kävi samoin kun lopetin e-pillerit. Lääkärini sanoi, että menkkojen tasaantuminen vie monesti vuodenkin lopettamisen jälkeen. Karvojen kasvusta totesi, että monet e-pillerit vähentää karvan kasvua ja siksi moni pelästyy, kun lopettaa pillereiden syönnin ja karvat alkaa rehottaa normaalisti. Saman totesin kun myöhemmin aloitin uudestaan pillerit. Karvojen kasvu tosiaan väheni ja karvat jotenkin vaaleni. Tälläinen kokemus minulla, mutta aina kannattaa käydä lääkärissä jos huolestuttaa. Onnea pikku nyytin hankintaan!

Kiitos Koivunkäpy vastauksestasi!
Olen varannut lääkäriajan, joten katsotaan miten käy. Menen julkiselle puolelle, joten ahdistaa tutkimusten hitaus. Terveyskeskuslääkäri tuskin osaa sanoa mitään asiaan. Passittaa minut sitten eteenpäin. Voi kumpa oiskin rahaa käydä yksityisellä.

mulla sattui tk lääkäriksi semmoinen joka tiesi jostain jotakin, otti hormoniverikokeet kun kerroin että ikinä ole menkat toiminu, joko vuodan jouluna ja juhannuksena tai sitten vuodan joulusta juhannukseen.. sieltä paljastui että oli hormonit päin sitä itteensä, siksi moinen lääkitys.
Yleensä sanotaan että pco on ylipainoisten tauti, itse olin silloin alipainoinen kun ensimmäistä tehtiin.

Minä kävin jo aikaisemmin syksyllä lääkärissä, ja kaikki hormooniarvot oli ok mitä verestä katsottiin. Kävin kaksi kertaa antamassa näytteen. Ja papa oli puhdas. Minua huolettaa kuitenkin se, kun karvat ovat alkaneet kasvamaan vasta tässä muutaman viikon aikana, ja hurjasti. Ja paikkoihin missä niitä ei ole, eikä pitäisi olla. Tosin kuukautisetkaan ei tule, ei sitten millään.

Yhteistyössä