E-pillereiden lopetus ja tyhjennysvuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iiida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iiida

Vieras
Olen syönyt pillereitä nyt kaksi vuotta (Gestinyl ja Yasmin). Pillerimerkkiä ja vahvuutta jouduin vaihtamaan liiallisten "välivuotojen" vuoksi.

Otin viimeisen Yasmin pillerin viime viikon keskiviikkona ja tyhjennysvuoto alkoi normaalisti kolmen päivän kuluttua lauantaina.
Vuoto on normaalisti kestänyt seitsemän päivää, loppua kohti selvästi vähentyen.
Nyt vuoto on kestänyt kahdeksan päivää, mutta loppua ei näy. Iltaa kohden vuoto kyllä niukentuu mutta aamulla alkaa taas normaalina.

Mietityttää siis että kuinkakohan kauan vuoto voi vielä jatkua? Enemmän olen lukenut tapauksista joissa vuotoa ei tulekaan, mutta ylipitkästä vuodosta ei paljoa ole ollut juttua.. :o

Kiitän jo valmiiksi asiallisista vastauksista :)

Aiemminhan siis olet aloittanut pillerit tauon jälkeen, joka on tasoittanut hormonitoiminnan ja vuoto loppunut aikanaan. Nyt et siis ilmeisesti mitään hormonivalmistetta ole käyttänyt joten oma kehosi joutuu itse heräilemään ja käynnistämään luonnollisen kierron. Alkuun on siis ihan normaalia että vuoto on pidempi kuin pillereiden kanssa. Mikäli ei kuitenkaan pariin viikkoon lopu niin on hyvä käydä lääkärissä jo ihan sen takia että menetät samalla verta pitkään kestäneen vuodon vuoksi.

Juu, ymmärsin tietenkin että hormonit on sekoittaneet mahdollisesti kiertoa eikä tämä aivan epänormaalia ole, mutta ihmettelinkin että kuinkakohan kauan voi vuoto vielä kestää.
Kiitos kuitenkin vastauksesta, odottelen siis vielä muutaman päivän jos tämä tästä tasaantuisi :)

Juu, ymmärsin tietenkin että hormonit on sekoittaneet mahdollisesti kiertoa eikä tämä aivan epänormaalia ole, mutta ihmettelinkin että kuinkakohan kauan voi vuoto vielä kestää.
Kiitos kuitenkin vastauksesta, odottelen siis vielä muutaman päivän jos tämä tästä tasaantuisi :)

eipä kai tuohon vuodon pituuteen löydy oikeata vastausta,jokainen tilanne on erilainen..

Yhteistyössä