E-pillereiden lopetus & sivuoireena olleiden mielialavaihteluiden tasoittuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hormonimonsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hormonimonsteri

Vieras
Olen syönyt Meliane-merkkisiä e-pillereitä 8 vuotta. Olen luullut, että hankaluuteni johtuu täysin muista asioista, (saan itkukohtauksia ja raivareita, tunnen itseni huonoksi yms. eli mielialavaihteluita ja masentuneisuutta) mutta sitten huomasin alkaa epäillä pillereitä. Puhuin asiasta eksän kanssa ja ajoitimme "luonteenmuutokseni" yhteen pillereiden aloittamisen kanssa. Aiemmin en ole tajunnut edes epäillä pillereitä syyksi vaan luullut, että masennus yms. johtuivat silloisesta vaikeasta elämäntilanteestani ja myöhemmin olen kai vain tottunut siihen, että olen vaikea.

Luin keskustelupalstoilta muiden kokemuksia asioista ja tajusin, että olen samassa tilanteessa. Lopetin pillerit kolme päivää sitten ja toivon, että olo tästä tasoittuu ja mielialavaihtelut häviävät. Jos jollakin muulla on kokemuksia lopettamisesta, voisitteko kertoa sen täällä. Kuinka kauan kestää, että mieliala kohenee, kuukautiset tasoittuvat yms.? Mitä muita vaikutuksia lopettamisella oli? Pistän kaiken toivoni peliin, että tämä helpottaa nopeasti. Parisuhteenikin rakoilee todella pahasti jo näiden tyhjästä tulevien itku tai raivokohtauksieni vuoksi. Mies ei enää jaksa olla varpaillaan, kun ei tiedä, milloin taas kilahdan. Auttakaa ihmiset ja kertokaa ihmeessä omia kokemuksia! Pelottaa, kun ei tiedä miten tässä käy.

Yhteistyössä