Kirjottelin vähän samasta aiheesta tuonne Klinikan puolelle, kopioin tekstin sieltä tänne.
Vähän hullulta kuulostaa, mutta vaikka mulla hiukset rasvoittuu melko nopeasti (pesen joka toinen päivä vähintään) on päänahka kuivan tuntuinen, hilseilee hiukan, kutiaa ja joskus siinä on punertavia laikkuja. Takaraivolle ne tietty nää, mutta ainakin tuossa päälaella ja sivuilla.
Luulen, että oiskohan kyse jostain hormoni-jutusta, lopetin nimittäin muutama kk sitten e-pillerit, joita käytin 15 vuotta... Kohta sen jälkeen tää alkoi. Aluksi naamakin kukki kuin teini-tytöllä,mutta se on onneksi jo rauhoittunut.
Shampoota olen vaihdellut, tällä hetkellä on käytössä System4:n "rauhoittava" shampoo, sekä Matthew Jamesin syväpuhdistava, jota käytän harvakseltaan (enintään kerran viikossa) System4:n hiuspohjan hoito-aine (se mitä voi kosteusvoiteenakin käyttää) auttaa myös hiukan, mutta haluaisinkin kysyä, oisko muilla Elleillä jotain vinkkejä, vaikka ihan kotikutoisia, mikä voisi auttaa? Kauankohan tätä täytyy kestää? Kehtaako tällaisen takia lääkäriin mennä?********
Tuon lisäksi hiuksia myös lähti aika paljon, mutta se onnyt loppunut. Kasvot on kunnossa, paitsi kerran kuussa hormonifinnejä. Ennen pillereiden aloittamista mulla oli aknea, jonka paluuta aluksi pelkäsin, mutta niin ei onneksi käynyt. Menkat on nyt jo suht säännölliset ja "normaalit". Olo on hyvä, vielä kun tuon päänahan saisi kuntoon. Mielialat ei mulla ole sen kummemmin muuttuneet, ailahtelevainen kun oon ollut koko ikäni. Paino ois saanut laskea, vaan turha toivo

"Ruoka maistuu ja makoottaa" kuten sanotaan.