E-pillereillä menkat alkamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotontapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotontapaus

Vieras
Menkat viimeksi heinäkuun lopulla, ovat siis aina olleet sekaisin. Nyt syön e-pillereitä yhden liuskan että saisin ne alkamaan. Olen ottanut nyt 11 pilleriä, mutta aloin miettimään että onko järkevää koko liuskaa syödä loppuun? Vai lopetanko nyt? Sillä kaiken järjen mukaan kuukautisten pitäisi jo noin 10 pillerilläkin alkaa (samat hormonit joita luonnollisessa kierrossa noin 1-2viikkoa ennen kuukautisia). Enkä tiedä onko niin järkevää näin pitkän kierron ollessa päällä syödä kaikkia 20 pilleriä?

Luotanko nyt omaan järkeeni vai onko täällä joku viisaampi kertomaan miten teen?

Ja niin, lääkäri ei siis mitään suostunut määräämään koska tälle vaivalle ei muka mitään voi tehdä vaikka teroluteja ehdotinkin, kun monilla on auttanut!!! Testasi vaan kilppariarvot ja papan yms eikä mitään vikaa löytynyt. Ei ole stressiä, laihtumista tms myöskään ollut.

Onpas outoa... Tai no, en mäkään saanut kyllä yleiseltä puolelta mitään lääkettä, käskivät vaan odottamaan. Menin yksityiselle ja määräsi samantien terot...
Tosin tohon sun ongelmaan en osaa vastata...

joo no, ei siitä kai haittaa olisi mutta mulle tulee sivuvaikutuksia noista pillereistä (kamalat mielialanvaihtelut, pillitän koko ajan ja ketuttaa joka asia ja päätä särkee)..
Niin siinä on kans yksi syy miksei kiinnostais enää syödä niitä.

no tietääkö joku tai onko kokemusta että alkaakohan ne menkat sitten jos lopetan nyt syömästä niitä? mun järjen mukaan pitäs alkaa mut en sit tiiä kuinka paljon tähän järkeen on luottamista :D

Hmm.. Mulla alko synnytyksen jälkeen menkat ihan normaalisti. Sit alotin minipillerit ja menkat jäi pois. Sit lopetin pillerit mutta menkat ei enää alkanukkaan. Saisinkohan mäkin ne alkamaan taas e-pillereillä :$

E-pillereillä tulee keinotekoiset menkat, joten jos sun hormonituotannossa on jotain ongelmaa, ei e-pillerit siihen auta, ainakaan noin itselääkinällisesti. Ainut oikea apu sun ongelmaasi on gynegologi!!!

Yhteistyössä