E-pillereistä... Osaisko joku neuvoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap..

Vieras
Eli oon syönyt Vreya-nimisiä e-pillereitä aika kauan. Nyt kävi niin, että unohdin uusia reseptin ajoissa enkä siis saanut lääkkeitä silloin ku olisi pitänyt aloittaa uusi liuska. Uusi liuska olisi pitänyt aloittaa viime viikon keskiviikkona ja sain lääkkeet tänään. Miten nyt sitten teen, pitääkö mun odotella seuraavat menkat ja aloittaa lääkkeiden syönti samalla tavalla kuin ekalla kerralla? Apteekissakaan ei osattu sanoa ja lääkäriä en saa kiinni joten ois hienoa jos joku täällä osais auttaa...

Onnea, olet saanut hormonitoimintasi sekaisin. Mieluiten muutaman kuukauden tauko, mutta jos välttämättä haluat niin aloita seuraavien menkkojen alkaessa. Tai voithan aloittaa liuskan vaikka heti, mutta ehkäisytehoa ei ole tämän liuskan aikana!

Ok, kiitos. No tässä on ikävä kyllä ollut kaikenlaista muuta että nyt sattui unohtumaan tuo reseptin uusiminen... Ja ehkäisytehosta ei niin väliä, noi on määrätty mulle ensisijaisesti ihon 'hoitoon'.

Mulla kävi kerran niin että kaupungin lääkäripulan takia reseptien uusiminen kesti tuplasti mitä aikaisemmin, enkä saanut reseptiä ajoissa. Itse aloitin liuskan samantein kun sen sain, mutta ehkäisytehoon en luottanut kuin vasta aloittaessani seuraavan liuskan. Mitään sivuoireita mulle ei tuosta tullut.

Yhteistyössä