E-pillereitä syövät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, jotka syötte e-pillereitä monta kuukautta putkeen niin onko teille tullut vuotoa silti, vaikka syötte pillereitä? Oletteko silloin sitten heti pitäneet tauon?

Mä kun ennen söin aina 3 kuukautta putkeen pillereitä ja sitten pidin tauon, kaikki meni hienosti. Mutta nyt synnytyksen jälkeen kun olen alkanut syömään pillereitä taas niin alkaakin tiputteleen (ruskehtavaa vuotoa tosi vähän ) jo 1,5kk jälkeen. Mietin tässä nyt sitten, että pidänkö tauon, vai loppuuko vuoto jos vain jatkan pillereiden syöntiä?

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
pillereitä EI saa syödä putkeen kuin kerran vuodessa kerran..ei tee hyvää siirrellä menkkoja! ja jos siirtääkin saattaa tulla välivuotoja yms

Jaa, ja tälläisiä vastauksia en kaivannut! Mulle on lääkäri nimenomaan sanonut, että näin voin tehdä, joten annahan sen nyt olla.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä syön aina 2kk putkeen eikä tule tiputtelu vuotoja.

Ei mullakaan ennen, en tiedä miksi se nyt sitten on alkanut tehdä sitä. Synnytksen jälkeen siis. Olen nyt syönyt 3kk pillereitä ja olen yhdet menkat pitänyt ja nyt sitten ilmoittelee toisista..ääh.

pillereitä EI saa syödä putkeen kuin kerran vuodessa kerran..ei tee hyvää siirrellä menkkoja! ja jos siirtääkin saattaa tulla välivuotoja yms

Mulle sano lääkäri et voi syödä 2 jopa 3 laattaa peräjälkeen ja tää on ihan normaalia jopa suositeltavaa.

saahan... ihan normaali käytäntö on että otetaan kaksi tai jopa kolme levyä peräkkäin ja sitten pidetään tauko jolloin vuotoa ei tule kuin muutaman kuukauden välein

joo mulla oli tiputtelu vuotoa ne kaksi ekaa laattaa. vaikka pidin siinä välissä tauon. sen jälkeen muuttu ihan normaaliksi. eli söin laatan ja sit menkat. sen jälkeen olen aina syönyt 2 tai 3 ja sitten vasta menkat. ei ole ongelmia enää ollut.

Siis mitä? :o
Miten niin on ihan normaalia että syödään kaks kolmekin levyä pillereitä putkeen? EIhän siinä oo mitään normaalia kun kohdun pitäis tyhjentyä kuukausittain .

Johan siinä menee hormonitoiminta ja elimistö ihan sekaisin kun kuukausitolkulla vedetään niitä pillereitä! :o

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Miten niin on ihan normaalia että syödään kaks kolmekin levyä pillereitä putkeen? EIhän siinä oo mitään normaalia kun kohdun pitäis tyhjentyä kuukausittain .

Johan siinä menee hormonitoiminta ja elimistö ihan sekaisin! :o

ei mene. Pillereillä ylläpidetty kuukautiskierto on yleisesti ottaen luonnoton ja hormoneilla aikaansaatu. Kohdun ei varsinaisesti pidä tyhjentyä kuukausittain, luonnonoloissa nainen olisi suurimmaksi osaksi joko raskaana tai imettäisi ja etenkään raskausaikana kuuakutisia ei yleensä tule.
On luonnotonta että naisella on kuukautiset noin kerran kuukaudessa, primitiivisissä oloissa elävillä naisilla on vuotoa vain muutaman kerran vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei mene. Pillereillä ylläpidetty kuukautiskierto on yleisesti ottaen luonnoton ja hormoneilla aikaansaatu. Kohdun ei varsinaisesti pidä tyhjentyä kuukausittain, luonnonoloissa nainen olisi suurimmaksi osaksi joko raskaana tai imettäisi ja etenkään raskausaikana kuuakutisia ei yleensä tule.
On luonnotonta että naisella on kuukautiset noin kerran kuukaudessa, primitiivisissä oloissa elävillä naisilla on vuotoa vain muutaman kerran vuodessa.

Kyllä mulla vaan tuli [/b]kuukautiset ihan säännöllisesti kerran kuussa vaikken pillereitä syönytkään. Että tuo faktatieto on kyllä jotain muuta kun faktaa. Kivikaudella oli joo asiat toisin :D

Eikös niitä kauukautisiks kutsuta siks että tulevat kerran kuussa? :whistle:

Tulipas hienosti nuo tummennukset :whistle:

Kyllä mulla vaan tuli [/b]kuukautiset ihan säännöllisesti kerran kuussa vaikken pillereitä syönytkään. Että tuo faktatieto on kyllä jotain muuta kun faktaa. Kivikaudella oli joo asiat toisin :D

Pillereillä aikaansaatu kuukatiskierto ei silti ole luonnollinen, sen pituuden määrittää otettujen pillereiden määrä eikä kehon omat hormonit ja lisäksi ovulaatip ouuttuu kokonaan. Luonnollinen kierto voi olla esimerkiksi 26 tai 35 päivää, toisin kuin pillereillä keinotekoisesti ylläpidetty kuukautiskierto.

Johan siinä menee hormonitoiminta ja elimistö ihan sekaisin kun kuukausitolkulla vedetään niitä pillereitä! :o

eihän tuo pillereiden kokoajan syönti ole sen kummallisempi juttu kun esim. ehkäisy kapselit. Ne päästää elimistöön hormonia kokoajan ja voi jättää kuukautiset kokonaan pois (mulla ei ole menkkoja ollut yli 6 vuoteen)

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Tyhjennysvuoto ei ole mitenkään välttämätöntä terveyden kannalta. Se on fakta. Piltsuja voi hyvin syödä monta laattaa putkeen.

Minä aloin syömään pillereitä pms-oireiden takia, jolloin lääkäri suositteli syömään aina 2-3 laattaa putkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Tyhjennysvuoto ei ole mitenkään välttämätöntä terveyden kannalta. Se on fakta. Piltsuja voi hyvin syödä monta laattaa putkeen.

Minä aloin syömään pillereitä pms-oireiden takia, jolloin lääkäri suositteli syömään aina 2-3 laattaa putkeen...

"eukko" kirjoitti ihan faktaa. Toisilla näemmä on ihan vanhaa tietoa, että kuukautiset pitäisi muka tulla kuukausittain. Minullekin lääkäri määräsi PMS-oireiden takia, että syön 3-4 laattaa putkeen. Näin tehtiin n. vuoden ajan ja viimeksi hän kirjoitti uusiessaan reseptiin, että "PMS-oireisiin pitkinä sarjoina". Eli käytännössä voin syödä vaikka puoli vuotta niitä putkeen! :o Suositeltavaa tosin on, että jos tulee välivuotoa, kannattaa silloin pitää se tauko.

Tulipas hienosti nuo tummennukset :whistle:

Minäkin olen tuosta kuullut. Se on joku psykologinen juttu tai vastaavaa nykyaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja eukko:

"eukko" kirjoitti ihan faktaa. Toisilla näemmä on ihan vanhaa tietoa, että kuukautiset pitäisi muka tulla kuukausittain. Minullekin lääkäri määräsi PMS-oireiden takia, että syön 3-4 laattaa putkeen. Näin tehtiin n. vuoden ajan ja viimeksi hän kirjoitti uusiessaan reseptiin, että "PMS-oireisiin pitkinä sarjoina". Eli käytännössä voin syödä vaikka puoli vuotta niitä putkeen! :o Suositeltavaa tosin on, että jos tulee välivuotoa, kannattaa silloin pitää se tauko.

Mulle on myös kaksi eri lääkäriä sanonut näin. Usassa on tullut jo markkinoille sellaisia pillereitä, joilla menkat tulee neljästi vuoteen. Suomeen ne ovat vasta tuloillaan.

Ja vastaus ap:n kysymykseen. Mulla ei ole tullut tiputtelu vuotoja, ja syön silloin tällöin tuon kaksi liuskaa yhteen putkeen.

Täällä näyttää olevan moniakin LÄÄKÄREITÄ palstalla kun kirjoittavat "heidän faktaansa" siitä, että pillereitä ei saisi syödä enempää kuin sen yhden laatan verran. Mutta mun OMA LÄÄKÄRIpä sanoi, että voin syödä useamman laatan putkeen ja suositteli sitä. Kuten myös monille muillekin on lääkäri sanonut. Kiitos niille, jotka vastailivat alkuperäiseen kysymykseen :)

voihan olla että kyseinen merkki ei enään käy synnytyksen jälkeen.itellä kävi näin kun aloitin samalla merkillä synnytyksen jälkeen ja vuosin ihan horonlorona kolmeviikkoa.lääkäri vaihtoi toiseen merkkiin eikä enään ollu mitään ylimääräisiä vuotoja

Gyne mulle tyrkytti pillereitä joita voi syödä vaikka monta vuotta peräkkäin ilman taukoja. Ei kuulemma mitään haittaa, ei edes tulehduksia tule useammin.

Käytän silti tavallisia 3-vaiheisia pillereitä jotka minulle sopivat.

Mä saatoin joskus syyä kaks laattaa putkeen jos oli vaikka joku ylläri reissu jossa en halunnu menkoista kärsiä.
Mitään vuotoja ei välissä ollu.

Siitähän on ollu puhetta että olis yleistymässä se että syötäis aina se 2-3 laattaa putkeen ja menkat tulis sitten harvemmin.
En usko että lääkärit puhuis tommosia jos niistä oikeesti olis haittaa.

Kaikki ei tietenkään voi olla samaa mieltä tästä asiasta.

Tuli myös semmonen juttu mieleen että onko kukaan apteekissa pyytäny vastaavaa halvempaa(esim.toisen maahantuojan) tuotetta?

Ite ainaki otin toisen maahantuojan tuotteen ku oli jotain 3-4e halvempi ja kaveri alkoki väittämään ettei niin saa tehä!
Miks ihmeessä ei muka sais tehä ku kyseessä on sama tuote,sama koostumus!

Yhteistyössä