E-pilleri ongelmaa (jatkuva vuoto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko muille käynyt näin?

Aloitin synnytyksen ja imetyksen jälkeen uudestaan E-pillerit. Tarvetta ehkäisylle ei oikeastaan ole, koska olen yksinhuoltaja. Aloitin pillerit sen takia, koska minulla ei muuten kuukautiset oikein tahdo tulla sekä olen kuullut että pillerit auttaisivat naaman ihoon, joka minulla meni siis raskauden myötä todella huonoon kuntoon.

Olen syönyt nyt muutaman kuukauden pillereitä ja ongelma on se, että vuodan jatkuvasti! Kuukautisten loputtua tulee heti vähän ajan päästä uudet kuukautiset ja niidenkin välillä tulee ruskeaa vuotoa. Naaman iho ei myöskään ole parantunut pillereiden syönnistä huolimatta. Argh.
Käytin lapsen vähän aikaa sitten lääkärissä ja kysyin siellä tästä, mutta ei se lääkäri oikein osannut muuta sanoa, kuin että ajan kanssa varmaan tasaantuu.

Olen niin väsynyt tähän jatkuvaan vuotoon ja siihen, että naama on vaan aina paiseisia finnejä täynnä!!!

Onko kellään vastaavaa kokemusta? Auttoiko aika vai oliko ainoa vaihtoehto pillereiden lopettaminen?

Sulla varmaan sama ongelma kuin mulla aikoinaan eli sun hormonitaso ei kerkeä nousta niiden 3 viikon aikana joina syöt pillereitä tarpeeksi ja laskee entisestään kun pidät taukoa.Mulla kävi just niin ja vuoto oli suurinpiirtein jatkuvaa.Lääkäri sitten määräsi mulle toiset pillerit joita syön tällä hetkellä 3-4 laattaa putkeen ja välivuodot ja tiputtelut hävis sen siliän tien.Nyt menkatkin tulee noin 3 kertaa vuodessa.

Siis mulla on menossa jo varmaan joku kymmenes laatta. Ensin söin Diane novaa ja nyt syön Feminiliä. Tosin niistä vasta kolmas laatta menossa. Eli ehkä seurailen vielä ja yritän vaikka syödä laattoja putkeen, ilman niitä taukoja. Jos se vaikka auttais mullakin kuten Pyryharakalla. Ja jollei auta niin täytyy kysyä asiaa ensi neuvolakäynnillä vaan.
On tämä kyllä turhauttavaa.
Kiitos kuitenkin vastauksista!

Mulla kans synnytykset muutti kuukautisia! sit aloitin pillerit, meni 3kk ennen tyhj.vuoto alkoi tulee "oikein"! Aiemmin vuoto saattoi tulla liuskan viimeisten pillereiden aikaan :( Vuoto kesti sitten pidempään, noin viikon.

Sit tuli ihme läpimurto, 3 liuskaa kun oli syötynä, vuoto alkoi vasta 3pv vikan pillerin jälkeen...

Niin, ja alkuun minullakin mielialat heitteli häränpyllyä,,, nyt nekin onneks tasoittuneet =)

Älä syö niitä laattoja putkeen omin päin.Mulle lääkäri vaihtoi juuri sen takia noihin Diane Noviin kun niitä pystyy syömään montakin laattaa putkeen.Kaikkia pillereita ei voi eikä saa syödä,kuten mun edellisiä,femodenejä.Niitä sais yödä vain sen laatan ja sitten pitää tauko.

Yhteistyössä