E-pillerit ja lopetus/tauko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Eli olen nyt ollut hieman yli kuukauden ilman pillereitä, minulla olisi haettavana uusi e-pilleri resepti koska edellinen katosi ja sen takia itseasiassa tauon pidinki. No nyt huomaan, että olen mielialaltani paljon paljon tasaisempi, eli pillereitä en enää haluaisi. MUTTA kysymys silti, kuinka pitkän aikaa pillereitä pitäisi käyttää ennenkuin voi taas harrastaa seksiä ilman kondomia? Entä jos soitan terveysasemalle ja sanon, että haluankin toisen ehkäisykeinon (rengas tms..) niin voiko sen kanssa sitten harrastaa heti seksiä ilman muuta lisäehkäisyä?

Ja voiko menkkojen poisjäänti/viivästyminen johtua tästä pilleritauosta/lopetuksesta? Kun piti pari viikkoa sitten alkaa mutta ei näy.. Raskaustesti näytti negaa.

Kyllä minun käsittääkseni ehkäisypillerien ja -renkaan ehkäisevä vaikutus alkaa heti, jos laatan ensimmäisen tabletin ottaa kuukautisten alkamispäivänä. Kaikki hormonaaliset muutokset kehossa voivat vaikuttaa kuukautisiin, joten on hyvin todennäköistä, että niiden viivästyminen johtuu pilleritauosta.

Yhteistyössä