E-pillerit ja migreeni tai veritulppa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä syön pillereitä vaikka migreeni. Aluksi piti vaan seurailla lisääntyykö migreenit ja että meneekö kierron mukaan tasaisesti (eli onko hormooneista riippuvaisia). No vaikka mulla tulee tismalleen samaan aikaan kierron mukaan niin se ei kuulemma haittaa kerta ei migreenikohtausten määrä ei kuitenkaan ole lisääntynyt.

Onkos lääkäri ajantasalla? Jos migreeni, ei saa syödä e-pillereitä!!! Se on ehdoton ei.

Lääkärisihän ei välttämättä muista sinun joskus käyneen migreeniasiassa, ellet sitten nimenomaan mainitse e-neuvolassa sairastavasi migreeniä. Migreenipotilaille ei tulisi kirjoittaa yhdistelmäpillereitä.

Veritulppa ei kylläkään aina ole perinnöllinen. Minulla on ollut keuhkoveritulppa joka ei johtunut lainkaan perinnöllisyystekijöistä. Migreeniä on aina ollut mutta sekään ei ollut altistavana tekijänä.

Mulla on myös veritulppariski ja kaikki hormonaalinen ehkäisy on kielletty. Sama informaatio on tullut useaan otteeseen sekä yksityisiltä että yliopistollisen sairaalan lääkäreiltä.

Mulla aurallinen migreeni ja sen vuoksi pillerikielto. Nuorempana söin, kun en tätä tiennyt/kysynyt ja pillereistä oli jatkuva pieni päänsärky koko käytön ajan ja alkuun tosi paha pahoinvointikin (hävisi ekan tauon jälkeen).

Yhteistyössä