E-pillerit - kannattaako vai ei ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tässä tekisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tässä tekisi

Vieras
Positiivisena puolena on tietysti se, että sitten on ainakin ehkäisy kunnossa, ja niin pois päin.

Mutta ne negatiiviset puolet sitten. Sitä kun tuntuu (ainakin minun silmiini) osuvan pelkkiä negatiivisia kokemuksia e-pillereistä. Kaikkia mahdollisia ongelmia veritulpista lihomiseen, haluttomuuteen, ja täysin sekaisin menevään hormonitoimintaan.

Olisi tässä elämänvaiheessa kannattavaa hankkia ne pillerit, mutta pelottaa ajatus siitä, että elimistöni ja elämäni menee niiden takia epäkuntoon.

Mä olin tyytyväinen sen 8 vuotta mitä pillereitä söin (Harmonet merkkisiä). Sivuvaikutuksia oli kahdessa ekassa kierrossa kova päänsärky menkkojen aikaan, mutta sitten nekin loppui.

Ja nyt mun tarvis niitä endon takia syödä, mutta aurallinen migreeni estää.

Voithan sä koittaa niitä muutaman kuukauden ja katsoa kuinka käy.

Mä olin tyytyväinen sen 8 vuotta mitä pillereitä söin (Harmonet merkkisiä). Sivuvaikutuksia oli kahdessa ekassa kierrossa kova päänsärky menkkojen aikaan, mutta sitten nekin loppui.

Ja nyt mun tarvis niitä endon takia syödä, mutta aurallinen migreeni estää.

Voithan sä koittaa niitä muutaman kuukauden ja katsoa kuinka käy.

Minipillerit ja hormonikierukka käy (yleensä) aurallista migreeniä potevalle endon hoitoon.

Ite kanssa mietin pitkään ennenku aloitin. Ei niistä e-pillereistä ole tullut mitään sen kummempaa haittaa kun että paino on noussut noin 5kg ja usein on turvonnut olo. Vähän kyllä tympii. Mulle ehdotettiin yasmin pillereitä koska ne kuulemma vois aiheuttaa vähemmän turvotusta mutta enpä taida uskaltaa niihin vaihtaa kun niissä on suurempi veritulppa riski.