Edellinen synnytys sektio-miten seuraava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitääkö pelätä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitääkö pelätä?

Vieras
Kuulisin mielelläni kokemuksia, miten on synnytys mennyt teillä, joilla edellinen synnytys syystä tai toisesta sektio.
Meillä siis esikoinen syntyi alakautta, kakkonen hätäsektiolla sydänäänien laskun takia ja nyt kolmosta odottaessa on tuo synnytys alkanut mietityttämään.
Sektio pelottaa (ne kivut jälkeenpäin :x) ja alatiesynnytyskin kun oon lukenu että kohtu voi synnytyksessä tosi herkästi revetä arven kohdalta eikä sitä välttämättä edes huomata ennenkuin on liian myöhäistä... :/

meijän eka poika synty sektiol ja toinen alakautta!
toisen pojan syntymä oli nopea,lapsivesi meni klo 18 kotona ja poika oli maailmas klo 22.27! =) vedenmenon jälkeen supistuksii alko tuleen heti 3min välein! ja mul ei ainakaan mikään revenny!

Alkuperäinen kirjoittaja :
sektio ei ole synnytys

hohhoi!! et ole itse tainnut kokea sektiota. Minusta tällaiset väittämät ovat aivan naurettavia.
Sektio ON SYNNYTYSTAPA,jos et sitä teinnyt!!!!

ja itse vastaukseen, kuinka pitkä aika sinulla on siitä sektiosta? Itselläni juuri samanlainen tilanne kuin sinulla ap, ja luottavaisin mielin odotan että saan synnyttää normaalisti alakautta(kuten esikoisenkin). Meillä ikäeroa kuopukselle ja vauvalle tulee 1½ vuotta.

Ekan synnytin, toka syntyi sektiolla ja siitä kahden vuoden päästä kolmannen taas synnytin. Ihan normaalisti sujui synnytys. no problems. Siitä kolmen vuoden päästä oli taas synnytys ja siitä kuuden vuoden päästä sektio. Enää en saa synnyttää vaan pitää leikata, jos aion lapsia tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ja itse vastaukseen, kuinka pitkä aika sinulla on siitä sektiosta? Itselläni juuri samanlainen tilanne kuin sinulla ap, ja luottavaisin mielin odotan että saan synnyttää normaalisti alakautta(kuten esikoisenkin). Meillä ikäeroa kuopukselle ja vauvalle tulee 1½ vuotta.

Sektiosta tulee kuluneeksi tämän kolmosen laskettuna aikana 3v9kk.

sektio ei ole synnytys

hohhoi!! et ole itse tainnut kokea sektiota. Minusta tällaiset väittämät ovat aivan naurettavia.
Sektio ON SYNNYTYSTAPA,jos et sitä teinnyt!!!!

Mitä väliä, onko kokenut vai?

Vaikka olisinkin niin se ei muuttaisi asiaa. Sektio ei ole synnytys. Se on leikkaus. Sano mitä sanot.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sektiosta tulee kuluneeksi tämän kolmosen laskettuna aikana 3v9kk.

No mun mielestä jos kaikki menee hyvin niin saat synnyttää normaalisti alakautta. Noin pitkän ajan jälkeen arpi kyllä kestää. Minulle neuvolatäti sano että tämä meidänkin lasten ikäero on ihan riittävä.

Mulla esikoinen syntyi sektiolla. Nyt odotan toista ihan loppumetreillä. Ikäeroa tulossa vähän vajaa 2 vuotta.
Ei pitäisi olla mitään syytä etteikö vauva voisi syntyä normaalisti. Tietysti synnytyksen aikana voi taas tapahtua kaikenlaista, jonka johdosta joutuu sektioon.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
sektio ei ole synnytys

Sektio on epäsäännöllinen SYNNYTYS;)

no onhan esim imukuppisynnytyskin epäsäännöllinen synnytys..ei silti yhtään sama kuin leikkaus..

näinpä.

Miksi ette voi myöntää? Ette ole synnyttäneet vaan teidät on leikattu. Eli teillä ei harmainta aavistusta SYNNYTYKSESTÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sektio ei ole synnytys

no onhan esim imukuppisynnytyskin epäsäännöllinen synnytys..ei silti yhtään sama kuin leikkaus..

näinpä.

Miksi ette voi myöntää? Ette ole synnyttäneet vaan teidät on leikattu. Eli teillä ei harmainta aavistusta SYNNYTYKSESTÄ.

No ponnistusvaiheesta ei ole aavistustakaan, mutta supistuksista kyllä. Leikattu joo, kun ei muuta voinut. Eli jollain tavalla kuitenkin koen, että olen kokenut synnytyksen, olen kokenut synnytyskivun. Eli kyllä mulla jonkinlainen aavistus on.

Toivottavasti säkin joutuisit sektioon, tule sitten tänne määkimään että sun lapsi ei ole oikeestaan syntynytkään. ;)

sektio ei ole synnytys

näinpä.

No ponnistusvaiheesta ei ole aavistustakaan, mutta supistuksista kyllä. Leikattu joo, kun ei muuta voinut. Eli jollain tavalla kuitenkin koen, että olen kokenut synnytyksen, olen kokenut synnytyskivun. Eli kyllä mulla jonkinlainen aavistus on.

Toivottavasti säkin joutuisit sektioon, tule sitten tänne määkimään että sun lapsi ei ole oikeestaan syntynytkään. ;)

Voi toista :)

Mä olen lapseni jo SYNNYTTÄNYT.

sektio ei ole synnytys

näinpä.

Voi toista :)

Mä olen lapseni jo SYNNYTTÄNYT.

:laugh:

Yhteistyössä