"Salla Jokinen on haastanut Jungle Juice Bar -kahvilaketjun oikeuteen, koska hänet irtisanottiin aiemmin tänä vuonna.
Jokinen kirjoittaa
Focus On Favorites -blogissaan, ettei hän hyväksy syitä, jonka vuoksi hän sai potkut kahden kuukauden työnteon jälkeen.
– Olin ollut pari kuukautta töissä, kun esimieheni ennen vuoroni alkua kyseli, voisinko tulla vähän aiemmin, olisi juteltavaa. Lähdin samalta istumalta töihin ja esimieheni vakavasta ilmeestä päättelin, että kohtaloni taitaa olla sama kuin aiemmin irtisanotulla työntekijällä.
Olin aistinut jo edellistä työntekijää lempattaessa, että saatan hyvinkin työskennellä yrityksessä, jolla on tapana kierrättää työntekijöitä (palkkani olisi noussut 20 % seuraavan kuun ensimmäisestä päivästä alkaen), Jokinen kuvailee blogissaan.
–
Arvailtiin toisinaan muiden työntekijöiden kanssa, että kukahan saa seuraavaksi kengänkuvan takamukseensa. Minä se olin! Jokinen jatkaa.
Jokisen mukaan yksi syy irtisanomiseen oli tilanne, jossa hän oli lähtenyt työpaikaltaan neljä minuuttia ennen työvuoron loppumista. Jokinen sanoo, että hän lähti tuolloin varastolle soittamaan puhelua, koska esimies oli häneltä sitä pyytänyt.
– Varastolla aloitin puhelun ja lopetin vasta kotimatkalla. Tein siis ylitöitä, Jokinen kirjoittaa blogissaan.
Jokinen kertoo kysyneensä myös muita syitä irtisanomiselle, mutta työnantaja ei niitä kertonut.
TYÖSUHTEET Salla Jokinen väittää, että syy potkuihin löytyy siitä, että hänen palkkansa olisi pian kuulunut nousta20 prosenttia. Työnantaja kiistää väitteen.
www.nurmijarvenuutiset.fi