Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho on valtiovierailulla Ukrainassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Tapaamisen yhteydessä puhemies Halla-aho luovutti puhemies Stefantšukille eduskunnan Ukraina-ystävyysryhmän julkilausuman, jossa tuomitaan neuvostovallan 1930-luvulla aiheuttama keinotekoinen nälänhätä, Holodomor, Ukrainan kansaan kohdistuneena kansanmurhana.

Julkilausuman ovat allekirjoittaneet kaikkien eduskuntaryhmien puheenjohtajat ja yhteensä 164 kansanedustajaa, mukaan lukien puhemies Halla-aho. "

36 kansanedustajaa ei allekirjoittanut. Ketä he ovat?

"Isyysloma loppui ja palasin tänään töihin. Olen yrittänyt houkutella Hillaa etsimään itselleen isopalkkaisen työpaikan, jotta minä voisin jäädä koti-isäksi. Palkkatyö ei sovi minulle."

"Halla-aho kertoi nettisivuillaan vielä kevään 2011 eduskuntavaalien aikana ammatistaan, että ”huhtikuusta 2007 alkaen laadin Suomen Kulttuurirahoituksen rahoituksella ukraina-suomi -sanakirjaa yhteistyössä kääntäjä Juri Zubin kanssa”.

Kirjan mukaan Halla-aho sai 2007-2008 verotonta apurahaa kaikkiaan 34 651 euroa, ja että Kulttuurirahasto myönsi apurahoja kahteen sanakirjaan, suomi-ukraina ja ukraina-suomi. Zub sai sanakirjansa valmiiksi 2012, Halla-ahon sanakirja ei ole valmistunut."

"Halla-aho kertoi nettisivuillaan vielä kevään 2011 eduskuntavaalien aikana ammatistaan, että ”huhtikuusta 2007 alkaen laadin Suomen Kulttuurirahoituksen rahoituksella ukraina-suomi -sanakirjaa yhteistyössä kääntäjä Juri Zubin kanssa”.

Kirjan mukaan Halla-aho sai 2007-2008 verotonta apurahaa kaikkiaan 34 651 euroa, ja että Kulttuurirahasto myönsi apurahoja kahteen sanakirjaan, suomi-ukraina ja ukraina-suomi. Zub sai sanakirjansa valmiiksi 2012, Halla-ahon sanakirja ei ole valmistunut."

Jussi osaa käyttää hyväkseen yhteiskunnan varoja.

Vielä ei olla lähelläkään Sannan tekemää Suomen ennätystä joka on 100000 mamua vuodessa.

"Vuoden 2015 kesällä Suomessa ei osattu lainkaan ennakoida kohtsillään tulevia tapahtumia. Täällä ei siis ollut oikeaa tilannekuvaa siitä, millaista painetta ja liikehdintää olikaan meneillään muualla EU-alueella turvapaikanhakijoiden keskuudessa.

Tuossa vaiheessa hallitusvastuussa oli Sipilän hallitus, jossa mukana oli myös perussuomalaiset.

Nyt perussuomalaisetkovaan ääneen huutavat esimerkiksi sitä, mihin ovatkaan kadonneet useat tuhannet Suomeen vuosina 2015–2016 tulleet turvapaikanhakijat. Älkööt perussuomalaiset unohtako, että he ovat nimenomaisesti itse olleet tuolloin Suomessa hallitusvastuussa.

Perussuomalaisilla on ollut täydet mahdollisuudet ja vastuukin hallituspuolueena vaikuttaa siihen, kuinka Suomi järjestää turvapaikanhakijoihin liittyvät konkreettiset jatkotoimet."

Yhteistyössä