Eduskunnassa ne koko ajan keksii mitä kivempia säästökohteita, mutta unohtavat kokonaan yhden asian

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Mä en ymmärrä miksi sitä pitää koko ajan ottaa pois vähempiosaisilta, mutta itse ne nostavat aivan älytöntä palkkaa, samoin muutkin valtion johtavat virkamiehet.
Halutaan lapsilisä veronalaiseksi, kotitalousvähennys pois sekä lainojen verovähennys pois, mutta omaa palkkaa pitäisi nostaa, hei haloo.

Viikonlopun iltalehdessä oli noita ministereiden palkkoja ja mä järkytyin sitä että niitä pitäisi nostaa, minusta niistä voisi ottaa noin puolet pois. Jos ministeri tienaa reilu 120 000 vuodessa, niin se on ihan älyttömän paljon, siinä on sellaiset 50000 liikaa mun mielestä. Itse teen hikihatussa töitä ja hyvä jos 20000 saa vuodessa.

Kaiken huippu oli Stora Enson toimitusjohtajan palkka n. 70000 kuukaudessa.

Ottaen huomioon että nuo ministerit sun muut saavat myös muita etuja tuon palkan lisäksi.

Jotkut varmaan vetävät tästä herneen nenään, mutta tää on mun mielipide ja on ollut jo pitkään.

Voi kuule. Jos ministerin palkka olis vaa 70 000 ?, niin kuka enää haluais ministeriksi? Nousis riskit kaikenmaailman korruptiolle ku hallitusjopi olis niin huonosti palkattua.

Mä olen samaa mieltä ap:n kanssa. Se palkka mitä ne saa ei tosiaan vedä vertoja sille työmäärälle mitä he kansan eteen tekevät ja sitä ei tosiaankaan pitäisi nostaa. Tietty onhan he edustustehtävässä yms. mutta jos ei vähemmällä rahalla pysty edustamaan ja olemaan esimerkkinä niin hypätköön kaivoon koko sakki.

Ja harmaa vierailija.... kyllä siitä kannattaa pauhata, jos kukaan ei pauhais asioista ni ei mailmassa mitään tapahtuiska!

Aivan samaa mieltä. Mutta niinhän se menee ettei kukaan omista eduista oo valmis luopumaan. Ja onhan se vähän hassua et eduskunnassa päätetään kansanedustajien palkasta. Kuka muu saa päättää oman palkkansa? Ja kun ei ne ees oo paikalla. Tai sit käyvät painamassa läsnä olo-nappia ja häviävät salista. Ei kenellekään muulle tolla menolla palkka juoksis...

Hyvinvointivaltio nimeltä Suomi on ajanut jäävuoreen kuin Titanic. Mitään toivoa paluusta entiseen tulonjakoyhteiskuntaan ei ole, vaan valmistautukaa sossumammat lähtemään töihin todellisella nälkäpalkalla.

No ehkä sinne sitten pyrkisi sellaiset joilla ei ole raha kiilto silmissä. Ja toisekseen 70000 on ihan järjettömän suuri rahasumma.
Ja ehkä silloin sinne haluaisi ne jotka todella haluavat tehdä jotain maan hyväksi, toisin kuin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Voi kuule. Jos ministerin palkka olis vaa 70 000 ?, niin kuka enää haluais ministeriksi? Nousis riskit kaikenmaailman korruptiolle ku hallitusjopi olis niin huonosti palkattua.

se olis silti 5800e+ /kk

+ muut lisäedut siihen päälle

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mä olen samaa mieltä ap:n kanssa. Se palkka mitä ne saa ei tosiaan vedä vertoja sille työmäärälle mitä he kansan eteen tekevät ja sitä ei tosiaankaan pitäisi nostaa. Tietty onhan he edustustehtävässä yms. mutta jos ei vähemmällä rahalla pysty edustamaan ja olemaan esimerkkinä niin hypätköön kaivoon koko sakki.

Ja harmaa vierailija.... kyllä siitä kannattaa pauhata, jos kukaan ei pauhais asioista ni ei mailmassa mitään tapahtuiska!

jos täällä palstalla valittaa, niin tuskin sitä mitään muutosta koskaan tapahtuukaan. Joten ap alappas sitten toimia!

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Aivan samaa mieltä. Mutta niinhän se menee ettei kukaan omista eduista oo valmis luopumaan. Ja onhan se vähän hassua et eduskunnassa päätetään kansanedustajien palkasta. Kuka muu saa päättää oman palkkansa?

Yrittäjät. Palkkaa voi nostaa just niin paljon kuin tykkää=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan samaa mieltä. Mutta niinhän se menee ettei kukaan omista eduista oo valmis luopumaan. Ja onhan se vähän hassua et eduskunnassa päätetään kansanedustajien palkasta. Kuka muu saa päättää oman palkkansa?

Ihanan sinisilmäinen ajattelutapa.

Tarvii vaan istua yksi kausi eduskunnassa niin saa sen mukaan eläkettä.
Kun taas toiset tekevät 40-50 vuotta töitä ja naiset hoitavat vieläpä lapsetkin välillä kotona ja saavat siltä ajalta surkeaa eläkekertymää. Silti vaikka tekisi 40 vuotta töitä ei saa samaa eläke-etua kuin yhden kerran kansanedustajana ollut. Niin ja ei siellä eduskunnassa ole pakko tehdä juuri mitään sen kauden aikana. Riittää että tulee valituksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Harva yrittäjä siihen pystyy, jos firmalla ei yksinkertaisesti ole varaa, suurin osa yrittäjistä kun ensin maksaa muut kulut ja sitten vasta itselleen palkkaa, jos siihen on varaa.

No minusta kansanedustajia pitäisi vähentää puolella. Siinä tulisi jo ihan kiva säästö. Ihan turhaa noin iso joukko siellä olla. Ministereitä kanssa vaan vähemmäksi, yhdistelisi niitä tehtäviä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:

:o Ottaahan jo ne nytkin jo vaalitukea kaikilta joka tarjoo... :kieh:

Niin kauan ku kertoisivat kansalle avoimesti kuka tukee, niin ei siinä mitään vikaa ole. Kansalaiset ja yritykset saavat tukea haluamaansa ehdokasta ihan vapaasti vapaassa maassa. Avoimuus on tietty tähän asti ollu hukassa. Sinisilmäiset suomalaiset olleet sitä mieltä, että eihän politiikan tekemiseen rahaa vaadita :whistle:

Mutta siis ihan oikeasti. Suomen ministerit ovat todella pienipalkkaisia ku maailmalla vertaa. Eikö kukaan halua varmistaa, että eduskuntaan ja hallitukseen hakeutuu oikeasti osaavia ihmisiä?

Kuten Matti Vanhanen asian ilmaisi: Ei kukaan tätä pelkän rahan vuoksi tee, että isänmaan asialla tässä ollaan... Puhuessaan matalasta palkastaan :)

Ei taida plussalaisilla olla kovinkaan paljon tietoa ministereiden töistä. Tai normaalista palkkatasosta.

Jos kaikkien kansanedustajien eläke-etu poistettaisiin niin valtio säästäisi lopulta satojatuhansia joilla kansaneläkettä voisi sitten nostaa. Eikä se olisi epäreilua kansanedustajiakaan kohtaan. Sittenhän sekin saisivat vain sen mukaan eläkettä mitä ansaitsevat eläkeikään mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

se olis silti 5800e+ /kk

+ muut lisäedut siihen päälle

5800 tuollasesta tehtävästä on naurettava summa. Moni osaaja hakeutuisi suoraan yritysmaailmaan jos tuollasilla murusilla yritettäisiin houkutella töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä saatan olla outo, mutta mun mielestä ministerit ja isojen firmojen dirikat ovat kyllä palkkansa ansainneet. Ei niille tyhjästä makseta, eikä ne tuurilla ole työpaikkansa saaneet.

Mä olen samoilla linjoilla.

Mutta se, että taas vedetään säästölinjalle päiväkoti-, koulujutut sekä terveydenhuolto, niin sitä mä en tajua. Eikö siitä edelliskerrasta opittu mitään? Nimittäin kahta kalliimmalla sitä sitten taas myöhemmin maksetaan (otetaan esimerkiksi vaikkapa lasten ja nuorten psyk.hoidosta säästäminen). Muutamat veronalennukset tai jopa poistot sen sijaan olisivat voineet jäädä toteuttamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Jos kaikkien kansanedustajien eläke-etu poistettaisiin niin valtio säästäisi lopulta satojatuhansia joilla kansaneläkettä voisi sitten nostaa. Eikä se olisi epäreilua kansanedustajiakaan kohtaan. Sittenhän sekin saisivat vain sen mukaan eläkettä mitä ansaitsevat eläkeikään mennessä.

Tuo on kyllä epäkohta. Kansanedustajien eläke pitäisi määräytyä samalla tavalla ku muittenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:

:o Ottaahan jo ne nytkin jo vaalitukea kaikilta joka tarjoo... :kieh:

Niin kauan ku kertoisivat kansalle avoimesti kuka tukee, niin ei siinä mitään vikaa ole. Kansalaiset ja yritykset saavat tukea haluamaansa ehdokasta ihan vapaasti vapaassa maassa. Avoimuus on tietty tähän asti ollu hukassa. Sinisilmäiset suomalaiset olleet sitä mieltä, että eihän politiikan tekemiseen rahaa vaadita :whistle:

Mutta siis ihan oikeasti. Suomen ministerit ovat todella pienipalkkaisia ku maailmalla vertaa. Eikö kukaan halua varmistaa, että eduskuntaan ja hallitukseen hakeutuu oikeasti osaavia ihmisiä?

Kuten Matti Vanhanen asian ilmaisi: Ei kukaan tätä pelkän rahan vuoksi tee, että isänmaan asialla tässä ollaan... Puhuessaan matalasta palkastaan :)

Ei taida plussalaisilla olla kovinkaan paljon tietoa ministereiden töistä. Tai normaalista palkkatasosta.

Suomessa ministerit ja kansanedustajat ovat erittäin kovapalkkaisia SUOMEEN nähden ja suomen varallisuustilanteeseen.

tuota ny ei usko erkkikään....

Yhteistyössä