Eemeli-elokuvien ikärajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelevä äiti

Vieras
Te, jotka olette katsoneet kyseisiä elokuvia, onko mielestänne 3 v niille sopiva ikäraja???

Ostin 3 v vanhalle tyttärelleni Eemeli ja possuressu-elokuvan, ja olin aivan järkyttynyt, millaista 3 v muka saa katsoa. Eemelin isä kovistelee poikaansa todella ahdistavan kovakouraisen näköisesti ja pitkään, miehet tappelevat keskenään niin, että toiselta tulee verta nenästä jne. Ihanko tosiaan tää on sopivaa katsottavaa 3-vuotiaalle? Sen lisäksi Eemelin isä hokee joko ajan jotain "penteleen mukula" tms jotain vastaavaa, en enää muista mitä tarkalleen.

Ostin just lapsille saman leffan, ja samoja juttuja mietin. Eemeli saa isältä selkäänsä, jne.

Sinänsä oikein hyvä esimerkki siitä, ettei ikäraja kerro kaikkea; joku K-7 elokuva on esim. 4-vuotiaalle soveliaampaa kuin joku K-3!

mä oon huomannu et monissa k3 elokuvissa on sellaista joka mun mielestä ei sovi sen ikäisille tai on pelottavaa. jotkut k7 kuvat taas on ihan ok.en tiedä millä perusteella ne ikärajat pannaan mut ei voi pelkästään siihen tuijottaa ku niitä lapselle ostaa.

Yhteistyössä