Ehdottakaa hyvää punaviiniä hääpöytään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="morsian";22597032]Jokin joka ei ole maailman kalleinta kun varmaan se 15pl pitää ostaa, mutta ei sitä pultsareitten halvintakaan :D Ruokana on härkää...[/QUOTE]

Miten olisi espanjalainen Montecillo Crianza? Se on yksi minun suosikkejani edullisimmista viineistä. Se on noin 12 euroa pullo. Saa myös pikkupullona, niin voit ensin maistella tykkäätkö. Kannattaa varmaan muutenkin ensin itse kokeilla ennen kuin menee ostamaan 15 pulloa... :)

[QUOTE="viini";22597124]Italiaiset Valpociellat on hyviä. Lisäksi luomuviinit on hyviä lähes kaikki.[/QUOTE]

Totta. Luomuviinit ovat yleensä vähintään aika hyviä. Niitä tuleekin ostettua jos ei tiedä mitä ostaa etukäteen.

[QUOTE="a.p";22597180]Minkä hintaisia ovat? Paha mennä maistelemaan kun inhoan punaviiniä :D[/QUOTE]

Miten olisi jos ostaisitte muutamaa erilaista niin voisi hieman valita? Olisiko sinulla jotain tuttua, joka voisi vinkata tai maistella jos et itse pidä punaviinistä? Alkossa muuten saa aina tosi hyvää ja osaavaa palvelua. Voisit ehkä tehdä listan ehdokkaista ja kysyä henkilökunnalta. Olen itse kysynyt monesti ja heistä on ollut suuri apu.

Minä en kyllä voisi suositella ainakaan Torresin halvimpia viinejä häihin. Ne ovat kyllä melkein juotavaksi kelpaavia, mutta minusta ne ovat tosi arkisia. Muutenkin alle 10 euron viineissä on todella vähän sellaista mikä voi juoda edes arkena.

Della Rocca Merlot Corvina Italiasta. Saa ilmeisesti vain Viking Lineltä. Tallinnan risteilyllä sitä oli hanassa ja ostin 2l tönikän 9,90€. On hyvin helposti juotava, maukas viini.

[QUOTE="viini";22597216]Della Rocca Merlot Corvina Italiasta. Saa ilmeisesti vain Viking Lineltä. Tallinnan risteilyllä sitä oli hanassa ja ostin 2l tönikän 9,90€. On hyvin helposti juotava, maukas viini.[/QUOTE]

Ehkä siihen on syy miksi sitä saa vain laivalta... Laivalla se saattaa olla helposti juotava, mutta jos jollain minun tutulla olisi häissään tuollaista viiniä jäisi se juomatta. Kamalaa, katkeraa...

Päädytään tuohon torresiin varmaan, ainakin kohtuuhintasia oli. Pitänee pyytää isää mukaan maistelemaan tai jos osaa kertoa jo valmiiksi mikä on hyvää "kaikkien makuun" viini :)

Kuinka monta pulloa sitä kannattaa ostaa noin suurinpiirtein, kun 70 aikuisvierasta ja vain ruuan kanssa juodaan. Muuten tarjolla on sitten boolia, siideriä, lonkeroa ja kaljaa.

Yhteistyössä