Ehdottakaa jotain pientä kakkosautoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Meillä on Chrysler PT Cruiser. Toisena autona Peugeot 406.

Mutta tuo sysleri on ihana, suosittelen ainakin koejoa! :)

Joo ja on taas järki mukana. Tässähän pyydettiin PIENTÄ autoa.

Noista ei kumpikaan kuulu pienten autojen kategoriaan, oli sitten jollain kakkosautona tai kolmos.

Kyllä tuo sysleri on paljon pienempi kuin pösö. Näytää ehkä isommalta, mitä oikeasti onkaan... Tarkoitin kakkosautoksi tuota PT:tä. ;)
Niin ja Pt kuluttaakin vähemmän kuin Pösö.

Joo mut kumpikaan ei ole PIENI auto.

Onhan mersun ml:kin paljon pienempi kun vaikka hummeri, mut ei kai kelleen tuu mieleen ehdottaa sitä jos pyydetään kokemuksia pienestä autosta.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jaa ei mulla tuo C3 heilu. Koe ajoi tossa vuosi sitten monta pikku autoa ku sellaisen tarttin. TOi oli just paselli mulle. Juu ja olen ajanut sillä 25.000 km nyt viime toukokuusta, eli jonkin verran on tuota kokemusta siitä tullut.

Mikä auto aloittajalla on nyt? Se vaan että opel ja wv on erilainen vaihteisto.

Aloittajalla ei ole nyt kuin iso farkku ja pieni kakkosauto on hakusessa. Wv ei kiinnosta ollenkaan.

Nyt mun listalla on Ford Fiesta, Opel Corsa ja Citroen C3 jotka kiinnostavat. Fiesta ja Corsa ovat tuttuja, mutta C3:lla ei ole tullut ajettua. Tosin muutamalla muulla citikalla on tullut ajettua, joten tuttu merkki.

Olisiko vielä jollain kokemuksia fiestasta ja corsasta?

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Kyllä tuo sysleri on paljon pienempi kuin pösö. Näytää ehkä isommalta, mitä oikeasti onkaan... Tarkoitin kakkosautoksi tuota PT:tä. ;)

Onhan mersun ml:kin paljon pienempi kun vaikka hummeri, mut ei kai kelleen tuu mieleen ehdottaa sitä jos pyydetään kokemuksia pienestä autosta.... :whistle:

Saatika sitten edullista autoa haettaessa. Näin ymmärsin ainakin itse, kun ap etsiskelee myös käytettyä. Onhan se toki kiva, jos on laittaa kakkosautoonkin useampi kymmenen tuhatta euroa tai hyväksyy sen, että kakkosauto kuluttaa ison auton verran.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jaa ei mulla tuo C3 heilu. Koe ajoi tossa vuosi sitten monta pikku autoa ku sellaisen tarttin. TOi oli just paselli mulle. Juu ja olen ajanut sillä 25.000 km nyt viime toukokuusta, eli jonkin verran on tuota kokemusta siitä tullut.

Mikä auto aloittajalla on nyt? Se vaan että opel ja wv on erilainen vaihteisto.

Aloittajalla ei ole nyt kuin iso farkku ja pieni kakkosauto on hakusessa. Wv ei kiinnosta ollenkaan.

Nyt mun listalla on Ford Fiesta, Opel Corsa ja Citroen C3 jotka kiinnostavat. Fiesta ja Corsa ovat tuttuja, mutta C3:lla ei ole tullut ajettua. Tosin muutamalla muulla citikalla on tullut ajettua, joten tuttu merkki.

Olisiko vielä jollain kokemuksia fiestasta ja corsasta?

Ei ole kokemusta uudesta Fiestasta, vanhasta kylläkin. Oli melkoinen rimpula. Mutta ajamallahan se selviää. Äidilläni on tuo C3 ja tykkää tosi paljon.

Ok.. Mulla itellä oli ajokokemusta pääasiassa vaan isosta farkusta, Mondeo, ja kyllä siihen verrrattuna kaikki pikku autot heilu ja hääly ja ihan kamalaa jaa. Siis hynday gets vai mikä se nyt on niin ihan kamala pomppukiikku auto. Ford ka oli kumman jämäkkä ja ärhäkkä, mutta silti tuo C3 vei voiton. Mieskin tykkää sillä ajella.

Kannattaa noita kulutuksia vertailla varsinkin jos kaupunki ajoa tulee pääsääntöisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:

Saatika sitten edullista autoa haettaessa. Näin ymmärsin ainakin itse, kun ap etsiskelee myös käytettyä. Onhan se toki kiva, jos on laittaa kakkosautoonkin useampi kymmenen tuhatta euroa tai hyväksyy sen, että kakkosauto kuluttaa ison auton verran.

Joo sori, kuvittelin, että tässä tapauksessaon kyse lapsiperheestä, joka tarvitsee toisen auton. Tuohon Pt:hen mahtuu sopivasti kaksi lasta takapenkille ja kauppakassit takakonttiin. Hintakaan ei ole käytettynä useampaa kymmentä tuhatta....

Mutta voihan toki sitä ostaa vaikka tulitikkuaskin kauppakassiksi, jos haluaa ehdoin tahdoin riskeerata henkensä. :)

lisää sille koeajattavien listalle kia cee´d! sisällä tosi hyvät tilat, myös takana siis jalkatilla sekä aikuisille että turvaistuinkansalaisille! myös hyvä takuu: 7 vuotta joka siirtyy myös seuraavalle omistajalle (kun kerran käytetyn ostatte). Me on ajettu kialla viime elokuusta, ja ollaan tosi tyytyväisiä (ollaan entinen nissan-opel-toyota-perhe)

Joo sori, kuvittelin, että tässä tapauksessaon kyse lapsiperheestä, joka tarvitsee toisen auton. Tuohon Pt:hen mahtuu sopivasti kaksi lasta takapenkille ja kauppakassit takakonttiin. Hintakaan ei ole käytettynä useampaa kymmentä tuhatta....

Mutta voihan toki sitä ostaa vaikka tulitikkuaskin kauppakassiksi, jos haluaa ehdoin tahdoin riskeerata henkensä. :)

Jup, nuo mainitsemasi ovatkin ihan kärkisijoilla turvallista autoa etsiessä :saint:.

Jos turvallisuuteen satsaa, kannattaa ehkä jättää nuo ranskanpullat ja sellaset ihan kauppaan...

Jos turvallisuuteen satsaa, kannattaa ehkä jättää nuo ranskanpullat ja sellaset ihan kauppaan...

Ranskalaiset kun sattuu olemaan erittäin turvallisia autoja. YouTubesta löytyy ihan valaisevia testejä, mitä tapahtuu kun rellu ja iso volvi törmäävät toisiinsa :) Tai sitten ihan myönnettyjen tähtien perusteella.

Mulla on ollut Clio ja C3 ja noista suosittelen kyllä clioa!
Mutta nyt jos itse ostaisin pikkuauton niin se olisi joko Audin A2 tai A3.
A3 meille tod. näk. tuleekin kunhan nykyinen kottero on myyty.

Ranskalaiset kun sattuu olemaan erittäin turvallisia autoja. YouTubesta löytyy ihan valaisevia testejä, mitä tapahtuu kun rellu ja iso volvi törmäävät toisiinsa :) Tai sitten ihan myönnettyjen tähtien perusteella.

Joo todellakin, ranskalaiset on turvallisia ja mukavia ajaa, noi vanhat mielipiteet franduista on todella vanhentuneita.
(vaikka itse suosinkin nykyään saksalaisia autoja)

peesi. meillä on rellu, vanha ja vuosia hyvin palvellut kultakimpale. ei mitää valittamista^^ luotettavampi ku moni uus auto.

Mitä enemmän autossa on massaa, sitä paremmat mahikset sulla on selviytyä mahdollisista kolareista lievemmin vammoin. Että ihan sen takia suosittelin tuota Pt:tä. Ei mikään tikkuaski, muttei oikea perheautokaan...

Meil on Fiat Punto kauppakassina. Hyvin mahtuu 3 isoa aikuista ja pari lasta (meillä lastenistuin takana).
Kuskillakin on hyvät tilat ja auto ei tunnu yhtään pieneltä ajaa eikä matkustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
(kun kerran käytetyn ostatte). quote]

Ok täällä on sitten ihmiset vissiin todella kroisoksia. Pari vuotta vanha auto olisi tarkoitus ostaa. Mieleen ei edes tulisi ostaa tuliterää autoa, kun pari vuotta vanhan auton hinta on tippunut roimasti.

Kyseessä on kyllä lapsiperhe, joka tarvitsee kakkosauton, mutta pienen sellaisen (jos satuit lukemaan tuon otsikon). Autolla todellakin on tarkoitus ajaa lyhyttä kaupunkin ajoa, joten mielestäni on aivan turhaa ostaa sellaiseen käyttöön iso bensasyöppö. Toisekseen kakkosautolle ei ole autotallia, joten se joutuu olemaan ulkona, joten helpompi sellainen pieni auto on puhdistaa lumesta talvella kuin iso.

Yhteistyössä