Ehdottakaa pojannimiä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
Mulla on ihan tyttöolo, mutta kiinalainen raskauskalenteri väittää vauvaa pojaksi, joten kai niitäkin nimiä pitäisi listata :)

Kansainvälisyyttä, silti täysin sellaisenaan Suomeen sopivaa. Sellaista haen.

Mieluiten vähän pidempi nimi, eli ei mitään Leo, Max tms tyylistä.

Eikä missään nimessä liian yleistä - pois laskuista ovat siksi mm. Benjamin ja Daniel.

Vierastan myös J-alkuisia nimiä, enkä tykkää C- ja Ch-kikkailusta (siksi meidän Nikolas on Nikolas eikä Nicholas taikka Nicolas).

Jos joku keksii jotain, niin kovin olisin kiitollinen :). Tiedän, että nimiasioiden suhteen minua on vaikea miellyttää, joskus tuntuu jopa että mahdoton...

Marius, Kristian, Sebastian
Marius on ollut jo useamman vuoden ajan listalla. Ehdotin sitä pian 6 v täyttävälle poitsullemmekin, mutta silloin ei kelvannut miehelle. Saan mä sen silti läpi puskettua jos sikseen tulee... :saint:

Kristian on liian kristillinen nimi näin ateisti-muslimiperheen makuun.

Sebastian on ihan jees, muttei kuitenkaan.

[QUOTE="carelia";25289008]Ekaks tulee mieleen Aleksis. Herman, Karim, Oliver, T(u)omas, Valtter. Jiillä kyllä löytys...Joakim, Joonatan, Julius, Joel...[/QUOTE]

Aleksis on kyllä kiva, mutta ehkä liian suomalainen.

Karim...liian eksoottinen. Herman on hölmö.

Oliver-nimi on suosikkini tällä hetkellä, mutta sen yleisyys vähän häiritsee...

Tomas taas olisi muuten ihana, mutta hyvän ystäväni vauva on Tomas. Valtter (ja Valttereita useampi) löytyy myös lähipiiristä.

Ja ne J-nimet ei nappaa...Jonatan tosin on kiva, Jooa myös, mutta silti ei.

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25289016:
Kasper, Kasimir, Joonatan, Julian/Julius, Aaron, Mikael, Henrik
Aaron, Mikael ja Kasper on jo tosi käytettyjä tuttavapiirissä.

Joonatan...ei. Julius ei. Julian-nimi miellyttää mutta mies ei ikimaailmassa suostuisi.

Henrik on liian piispa :D

Kasimir on ihana, mutta ystävän poika on Kasimir.

Kun me odotimme lastamme, otin ensimmäiseksi käsittelyyn sukunimemme. Lapsen kaikkien nimien tuli, minun mielestäni, olla kuin riimi. Puolisoni tyrkytti Teklaa tytölle , koska Tekla- muori oli hemmotellut kylän poikia letuilla ja mansikkahillolla.Vänkäsin, että nimissä tulisi olla kaksi T- kirjainta, kussakin. Tytölle esitin nimiä Tytti tai Lotta. Poika tuli, joten isä ei saanut Teklaansa.
Poika sai nimen, jossa kaikissa kolmessa ( kaksi etunimeä ) nimessä on tt.

Suvun nimistä olen ajatellut mm. Konstantin, August, Evert, Aleksander, Olavi...siis en kutsumanimeksi, mutta esim. kolmanneksi nimeksi.

Ja toiseksi nimeksi tulisi Mardin, Melih, Miraç. Tai Onur, jos kolmas nimi on Olavi.

Ekoista nimistä Marius ja Oliver on tällä hetkellä suosikkeja. Nekään ei kuitenkaan tunnu juuri siltä oikealta kumpikaan.

Matteo ja Kaspar on myös pyörineet mielessä, niitä pitää vielä "makustella" mutta molemmista tykkään paljon. Kaspian on myös yksi kestosuosikkini.

Kahden ekan muksun kohdalla nimi oli täysin selvä melkein alkuraskaudesta asti. Nyt puuttuu se kuuluisa NAPS, se joka sanoisi että tämä se on, enää ei tarvitse miettiä.

[QUOTE="vieras";25289124]Apina Anatolia Turkish Hairhanded shit.[/QUOTE]
Kahden ekan nimi on jo Apina, joten tästäkin tulee väkisinkin Apina.

Mutta en mä ehkä Anatoliaa tai Turkishia viitsi lapselle laittaa, mielummin Varsinais-Suomi ja Finnish.

• Tykkää
Reactions: emppu75

Yhteistyössä