Ehkäisee vähän turhankin tehokkaasti tuo hormonikierukka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Marraskuun eka päivä eli kohta seitsemän viikkoa sitten mulle laitettiin hormonikierukka. Silloin oli ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen menossa, lopuillaan. Pari päivää asennuksen jälkeen oli ruskeaa tiputtelua, sitten alkoi taas vuotaa tuoretta verta. Ja sepä ei ole sittemmin loppunutkaan. Välillä on päiviä, että vuotaa runsaammin vain illalla, mutta joka tapauksessa vuotoa tulee joka päivä.

Reilu viikko sitten kävin lääkärillä, joka ultrasi: kierukka on paikallaan. Hän sanoi, että kolme kuukauttakin saattaa olla vuotohäiriöitä joillakin. Jos ei siihen lopu, niin voi olla, ettei lopu ollenkaan, eli kierukka ei sovi mulle ja pitää poistaa.

Onko kellään ollut tällaista? Kuinka pitkään jaksoitte odotella, loppuuko se vuoto joskus? Ei meinaan huvita petipuuhat ollenkaan tämän takia, siitä tuo otsikko.

Mulla kesti toi vuoto just sen 3kk. Lisäks mahaa poltti ihan koko ajan. Melki jo luovutin. Sit n3kk päästä yks päivä vaan hokasin, et ei enää satu ja vuotoki loppu pikku hiljaa. Sen jälkeen on ollut NIIIIIIIN ihanaa. Ei menkkoja, ei niitä järkyttäviä menkkakipuja ja niagaranputous-vuotoja. I-Ha-Naa!!!!

Suosittelen sinnitteleen sinne 3kk etapille. Sit sen vasta näkee, käykö se härveli sulle vai ei.

Mulla odoteltiin 10kk ennen ku suostu poistaan ja toteen, että ei sovi.. Lisäks mulla oli JÄRKYTTÄVÄT kivut koko ajan mahassa (ihan kun supistuksia) :'( Ja siis mulla tuli verta n. 3vko kuukaudessa...

Mulla itelläni ei ollut vuotoa kuin noin kuukauden verran enintään,mutta yhdellä kaverilla oli puoli vuotta.Sen jälkeen hänellä loppui kuin seinään ja on ollut enemmän kuin tyytyväinen kierukkaan,joten odottele rauhassa vaan.

Mulla kesti vuoto yhteensä noin 3kk. Se oli raivostuttavaa!!!! Maha oli tosi kipeä koko ajan, söin särkylääkettä päivittäin. Ja vuosin paljon. Kävin myös tarkistuttamassa, että onko se paikallaan ja otettiin hemoglobiinikin. Mutta kas kummaa, vuoto ja kivut loppui aika yllättäen ja sen jälkeen en ole enää vuotanut. Paitsi joskus muutaman päivän, sellaista tihruvuotoa.
Nyt tosin haluan kapistuksesta eroon, kun se aiheuttaa mulle jatkuvia emätintulehduksia ja yksi niistä oli levinnyt kohtuunkin....

Mulla laitettiin kierukka kesäkuussa, ja siitä asti on vuotanut jatkuvasti. Mulla on runsaat kuukautiset ja hormonikierukan piti olla hoitokeino siihen. No vähenihän se vuoto jonkin verran, mutta kun puoli vuotta on vuotanut jatkuvasti jonkin verran, niin nyt riitti. Eilen otin kierukan itse pois.

Yhteistyössä