ehkäisy lapsettomuuden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellimaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellimaija

Vieras
Heipä hei!

Te jotka olette kärsineet lapsettomuudesta ja saaneet vauvan hoidoilla, oletteko käyttäneet sen jälkeen ehkäisyä? Siis jos ja kun ette ole heti halunneet toista lasta.
Itselläni on seuraavanlainen tilanne: 4 vuotta lapsettomuutta (mm. endo ja mitä ilmeisimmin siittiö vasta-aineet) ja nyt puolivuotias ihana tyttö clomi + inssi yhdistelmällä saatu. Miehelleni riittäisi yksi lapsi ja minä kyllä haluaisin joskus toisen, mutta en vielä. Tai mistäpä sitä tietää saanko enää lapsia.
Siis tuntuu todella typerältä edes miettiä ehkäisyä, kun 4 vuotta on voinut olla aivan huoletta ilman minkäänlaista ehkäisyä. Enkä ole tullut raskaaksi. Kertokaa kokemuksianne.

Aurinkoisia kevätpäiviä toivoo Ellimaija

No tietysti ehkäisy kannattaa ottaa, jos ei halua raskaaksi. Mutta tiesithän, että kun on äskettäin synnyttänyt, on tosi hyvät mahdollisuudet raskautua uudelleen, vaikka olisikin sairauksia estämässä sitä.
Tsemppiä!

Ehkaisyä emme ole käyttäneet n.9vuoteen ja kun poika(ivf) syntyi -04 niin ei tullut edes mieleen alkaa käyttää ehkäisyä ts.estää lapsen tuloa. Ajateltiin, että jos nyt sitten tärppää luomuna niin on kyllä tervetullut, mutta näin ei ole käynyt. Nyt sitten hoidoissa taas ollaan ja nyyttiä kovasti odotellaan...

Meillä syntyi ivf-poika kesällä -04, emmekä mekään toivoneet kolmatta lasta (eka luomuna) heti siihen perään, joten käytin jonkun aikaa kuparikierukkaa. Mulla tuli siitä kuitenkin niin hirveet vuodot, et poistatin sen viime kesänä. Nyt ollaan oltu melkein vuosi ilman ehkäisyä enkä ole tullut raskaaksi. Eilen kävin gynellä hakemassa taas lähetteen naistentautien polille, josko meidän onnistuis vielä sitä kolmatta kääröä saada!
Mites teillä CarnevalGirl nyt hoidot on edenneet? Tehdäänkö taas samat tutkimukset kuin edellisellä kerralla? Meillä jäi muistaakseni 9 alkiota pakkaseen, joten niitä raskaita hormonihoitoja ei tarvitse tehdä. Minua vaivaa endometrioosi, joten joudunkohan taas odottamaan laparoskopiaa ennenkuin pääsen ivf-hoitoon?

Marjaana: Meillä poika syntyi ekasta ivf-hoidosta. Toisesta hoidosta tuloksena vaan km ja nyt siis kolmas ja viimeinen(kunnallisella) menossa. Alkioita on tullut kahteen kolmeen pasiin, mut ne on siis jo käytetty. Nyt toivonkin sellasta suht isoa saalista, että olis sitten monta pasia edessä. Toki toivon, että tuoresiirto tärppää.. Nyt olen sumuja käyttämässä ja muutaman viikon päästä olis sitten punktio ja siirto. Ja niistä tutkimuksista. Ei tehdä samoja tutkimuksia. Nyt en joutunut käydä ultrassa ennen sumuja vaan aloitin ne omin päin eli lähettivät vaan reseptit. Säästyi siinäkin yks käynti. Muuten suht samalla tavalla mennään. Mulla on matkaa tuonne naikkarille reilu 50km ja ei ole autoa niin on aina hieman arpapeliä, että millähän sinne pääsis, mut onneks tuo appiukko on kuskannut mua.<br><br>

Yhteistyössä