ehkäisy pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FruttiTutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

FruttiTutti

Vieras
kuparikierukka poistettiin pari viikkoa sitten kun ei asiat sen kanssa alkaneet sujua. se on sitten paluu takaisin kondomiin. ei siinä mitään ennen tuota kierukkaa käytettiin kondomia useita vuosia ehkäisynä. löydettiin hyvä kondomimerkki joka oli meille hyvä. sitten yhtäkkiä mulle puhkes lateksiallergia ja nyt joudutaan käyttämään lateksittomia kondomeja. ne eivät ole läheskään yhtä hyviä kun ne edelliset tavalliset kumit. siksi lähdin kokeilemaan tuota kierukkaa. nyt on kyllä hieman pettynyt olo kun ei sen kanssa onnistunutkaan. hormoneja en mitenkään haluaisi ruveta käyttämään vaikka lääkärit niitä minulle ilomieli antaisivatkin. Suvussa liikaa sydän-verisuoni sairauksia, aivohalvauksia, syöpiä ym ei niin kivaa. Taitaa olla niin että olemme jo kokeilleet kaikki hormonivapaat ehkäisyt (naisten kondomi, patentex oval, kuparikierukka). Pessaari toki mutta saakohan sellaisia edes lateksittomina? Sitten sekin osaisinkohan sen asentaa paikoilleen. Naisten kondomin kanssa oli paljon ongelmia paikoilleen laitossa ja yhdyntä sen kanssa oli kivuliasta joten onnaiskohan edes pessaarin kanssa... sterilisaatio ei vaihtoehto vielä ja itse en ainakaan sitä saisikaan.

Että tämmöinen tilanne meillä.. kertokaa toki muutkin jos teilläkin on hankalaa löytää sopivaa ehkäisyä. :) Kaikki kommentit ja mietteet tervetulleita... :)

[QUOTE="heips";23932123]Miten ois hormonikierukka? Se on todella matalahormoninen kun on paikallinen.[/QUOTE]

mulla kun oli ongelmana sen kierukan kanssa että se oli liian iso mun kohtuun. lääkäri totesi että mulla on harvinaisen pieni kohtu vaikka olenkin kerran synnyttänyt. hormonikierukka on isompi kuin kuparikierukka joten se ei varmaan silloin käy.

tais jäädä spämmiin viestini. mutta siis mun kohtu oli liian pieni kierukkaa varten ja hormonikierukka on isompi kuin kuparinen joten kierukat ei käy ollenkaan :/

Yhteistyössä