Voi taivahan vallat! Saahan sitä opettaa mitä vaan ja lääkäritkin puhuu kaikenlaista, mutta käytäntö on aivan toista. Suosittelen itse ottamaan asioista selvää, eikä kuuntelemaan sitä mitä muut sulle kertoo.
Ensinnäkin täysin 100% ehkäisyä ei ole!!! Naapurin rouva ryhtyi odottamaan viidettä lastaan vaikka hänelle oli tehty sterilisaatio, ystäväni sai hormonikierukka vauvan ja eräs nainen tuli raskaaksi minipillereistä jotka korjasivat hänen hormonitasapainon ja mahdollistivat raskauden. Kaikki on mahdollista.
Jos haluat 100 % varmuutta, niin älä pane tai poistata kohtusi.
Mutta koska nuo eivät varmaankaan ole oikeita vaihtoehtoja sinulle, suosittelen että lakkaat marmattamasta ja tartut siihen vaihtoehtoon mikä palvelisi sinua edes joten kuten parhaiten.
Itselleni ei sopineet mitkään hormonaaliset ehkäisyvalmisteet ja jouduin päätöksen tekemään, että luomuehkäisy on ainut vaihtoehtoni jos mielin panna. Ja luoja olkoon todistajani sillä minä ja mieheni olemme todella panneet.
Ja tahdon tässä asia yhteydessä todentaa, etten ole steriili, eikä ole mieskään, sillä meillä on kaksi lasta( 3 syntyy jos kaikki menee hyvin niin tämän vuoden huhtikuussa).
Että kyllä se luomuehkäisy toimii, sitähän ovat käyttäneet ihmiset kautta aikojen. varsinkin kaikki uskontohörhöt joilta on kielletty ns. viralliset ehkäisyt.
Olen näitä tänne laittanut aikaisemminkin, mutta laitetaan nyt vielä kerran.
Hedelm
Eli opas luonnonmukaiseen ehkäisyyn.
kirjastosta: Naisen itsehoito-opas ( jep hiukan vanhempi teos, mutta helkkarin hyvä)
Ja google hakusanat: luomuehkäisy, FAM, billingsin menetelmä.
Rohkeasti pois vaan sieltä lääketehtaiden koekaniinihormoni osastolta ja oma keho haltuun. Voin taata naiset, se on paras päätös mitä koskaan olette tehneet.
Pelkästään laskutaidolla ja kyvyllä tutkia oma kohdunnapukka voi ehkäistä aivan yhtä hyvin. Miksi helvetissä ehkäisystä pitää tehdä niin suuri haloo. Nainen ovuloi kerran kuussa. Munasolu on hedelmöityskykyinen 24 tuntia. Ja sen takia me otamme stressiä ja sekoilemme hormonien ja kumien kanssa.Aivan älytöntä.
Noh mutta kuten sanottua nää on valinta kysymyksiä. Itse ajattelen niin, että ihminen on kerran elämässään 20-35 vuotias ja se on parasta panoaikaa se. Että haluaako sitä oikeasti nauttia seksistä ja omasta kehostaan ja seksuaalisuudesta vai mihin sen ajan haluaa tuhrata.