Ehkäisykapselista huolimatta raskaaksi tulleet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kapselin "pito"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kapselin "pito"

Vieras
Eli,kiinnostais tietää onko joku tullut raskaaksi ehkäisykapselista huolimatta?
Mulla Nexplanon-kapseli ollut nyt vähän alle 2 vuotta. En ole ylipainoinen ja kokeillessa kapseli tuntuu ihan omalla paikallaan. Menkat on koko ajan ollu epäsäännölliset,ja nyt oon vaan jotenki alkanu pelkäämään että tulenkin raskaaksi.. (varmaan pelko johtuu osin siitä että olen nyt lyhyen ajan sisällä kuullut useammasta kierukan pettämisestä) Pitäiskö mun vaan tehä testi joskus jos huomaan ettei menkkoja ole tullut aikoihin?

Tiedän niin monta tapausta, jossa ehkäisy on pettänyt, etten itse ainakaan luottaisi melkein mihinkään. Ehkäisykapselista minulla ei kuitenkaan ole henkilökohtaista kokemusta. Tapauksessasi, minä varmaan ostaisin netistä ison läjän halpistestejä, ja testaisin kerran kuussa, että miten on käynyt. En kyllä hyväksyisi tällaisessa tapauksessa aborttia, mutta olisi varmaan vaan ihan hyvä, että on ajoissa tietoinen raskaudesta.

Eikös kapselinkin kanssa ohje kuulu niin, ett testi tehdään jos menkkoja ei näy?

Kyllähän täälläkin joku kirjoitti, ett kapseli oli ollu väärin "asennettu", eli ilmeisesti väärässä kudoskohtaa.
Ja millos se niide teho heikkeni muutenkin? Jolloin piti seurata tarkemmin raskausmahdollisuutta.

Sivuvaikutuksena kuukautiset saattavat tulla epäsäännöllisiksi ja tiputteluvuotoa esiintyä. Myös kuukautisvuotojen kokonaismäärä vähenee, ja viidesosalla naisista ne jäävät kokonaan pois.

Yhteistyössä