ehkäisykapselit???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Jollakin, jolla on taikka on ollut niin infoa kaivataan, hyviä ja huonoja puolia... hintaa ja ihan kaikkea tietoa kaivataan... millai on asennus jne...? kuinka pitkään toimii...

Mulla ollu kahteen eri otteeseen.Hintava se on,tarkkaa summaa en muista.Mulle sopii koska pilleriä en muistaisi edes ottaa aina.Vaivaton,helppo,asennus ei satu kun tehdään paikallispuudutuksessa,poisto voi vähän tuntuakkin jo kun kudosta kasvaa kapselin päälle.Mula on 5v kapselit,muistaakseni on 3v tai 5v voimassa olevia.Mulle sopinut parhaiten muista ehkäisyistä,ainoa huono puoli on painon nousu...mutta enhän varmasti voi sanoa että johtuu kapseleista.

Minä näistä jälkitarkastuksen yhteydessä kysyin ja lääkäri sanoi, ettei ehkäisykapseleita enää juurikaan laiteta, syytä kun kysyin, niin en kovin selkeää vastausta saanut...

Itse olisin halunnut, mutta gynekologini ei sitä suostunut laittamaan. Perusteli sitä mm. sillä ettei ole niin hyvä terveyden kannalta ja etteivät pysy kunnolla paikallaan ja lähtevät liikkeelle. Tiedä nyt tuota sitten.

minulla ehkäisykapselit ovat olleet n. 22 vuotta, vaihdettu viiden vuoden välein. Lapset
ovat 27, 24 ja todellinen iltatähti nyt 4 v. Kapselit otettiin tarkoituksella pois n. 1,5 vuotta
ennen iltatähden syntymää ja raskaus sujui loistavasti, synnytin 44 vuotiaana ja sen jälkeen laitatin taas kapselit. Todella hyvä juttu kun on loistava gynekologi joka osaa laittaa
ja poistaa kapselit oikein - suurin osa ei hommaa hallitse eikä siksi sitä suosi. Sivuvaikutuksia on painon nousu, kapselin poiston jälkeen putoaa n. 10 kiloa lyhyessä ajassa 83 kilosta.

tammikuussa laitettiin jadelle kapselit käteen. laitto ei sattunu, ihan pieni jälki jäi. paino ei ole nousu, iho on parantunu!! mieliala pysyny normina, ei hormooni pörröä. suosittelen. laitettiin siis jälkitarkastuksen yhteyvessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Itse olisin halunnut, mutta gynekologini ei sitä suostunut laittamaan. Perusteli sitä mm. sillä ettei ole niin hyvä terveyden kannalta ja etteivät pysy kunnolla paikallaan ja lähtevät liikkeelle. Tiedä nyt tuota sitten.

syy: kirurginen toimenpide ja koska eivät todella sovi kaikille (tiputteluvuotojen sattuessa/kapseliongelmien : liikkeelle lähtö/ulostyöntyminen esim. hankalia)

mutta jos ei hyväklsy muita ja VAATII kapselit kyllä ne saa