Ehkäisystä!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mievaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mievaan

Vieras
Raskauden jälkeen, mitä ehkäisyä olette käyttäneet?

Olen itse miettinyt kierukkaa... Kuulisin mielelläni teidän mielipiteitänne ko. ehkäisymenetelmästä!
Hormoni- vai kuparikierukka?
Kuinka pian synnytyksen jälkeen laitettiin?
Oliko kuukautisesi alkaneet?
Sattuiko laitto?

Kiitoooosh!!! :)

Hormoonikierukka ehdottomasti, minulle se ainakin sopi hyvin.
Mulle laitettiin vasta 8kk päästä synnytyksestä kun kokeilin eka muita ehkäsyvalmisteita.
Multa ainakin oettiin eka papakoe, jos se on luokkaa 1 sen voi laittaa heti.

kolmosen jälkeen käytin cerazettaja,ei sopineet mulle,tulin ihan paukapääksi.
nyt nelosen jälkeen aloitin nuva ringit,nyt ainakin vaikuuttaa tosi hyviltä =) vuoto on pientä tiputtelua mikä kestää muutaman päivän ja menkkakipuja ei oo ollenkaan =)
aloitin ne kolmansista menkoista synnytyksen jälkeen.

Hormoonikierukalle ääni täältäkin.
Ensimmäinen laitettiin pari kk esikon synnytyksen jälkeen, toinen heti jälkitarkastuksessa kuoppuksen jälk. ja tää viiminen vaihdettiin sitten "lennosta".
Ei satu laitto.

Hormonikierukka täälläkin. 6kk synnytyksestä laitettiin. Ja kyllä.. Se sattui niin, että taju lähti.. :( Tosi kamala kokemus, enkä enää ikinä kierukkaa laita, kun tästä eroon joskus pääsen!

Hormonikierukka sopii mullekin. 5kk synnytyksestä laitettiin menkkojen aikana (jouduttiin kk:lla siirtäänkin sen takii, että edellisten aikana lääkäri oli lomalla!). Reilu vuoden ollut, noin 10kk vuoti aika paljon ja vuotamattomia päiviä kk:ssa noin 10, mutta nyt ei enää ollenkaan vuoda, että ihanan helppoa! Valkovuotoa kylläkin runsaasti edelleen, mutta tyytyväinen silti

Niin mulle ei tullut kysymykseen mikään sisäisesti käytettävä hormonivalmiste, sillä ne aiheuttaa mulle sietämättömän vaikean migreenin... tämä on niin paikallinen hormonivalmiste, ettei ollenkaan aiheuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
ääni kapselille :)
menen ottamaan 2 kk päästä..cerazettet sopii.
Halvempaa ensin kokeilla sopiiko noi minipillerit,joissa samaa vaikuttavaa ainetta kuin hormonikierukassa/kapselissa.

Täältä toinen.
Minulla on jo toista kertaa kapselit. Ei satu laitto eikä pois otto.

Yhteistyössä