Ehkäisystä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Valmiiksi mietin seuraavanlaista. Synnytys pian lähenee ja on jo useampi lapsi niin mikäköhän olisi hyvä ehkäisykeino synnytyksen jälkeen? Voisi pitää tuossa lapsenteossa hieman väliä nyt sitten tämän vauvelin syntymän jälkeen. Kierukat ei minulle sovi. Olen kokeillut hormonikierukkaa ja kuparikierukkaa aiheuttivat kipuja. E-pilleritkään ei ole kovin suosikkeja, ovat aiheuttaneet rinnoissa kivuliaisuutta. Onko teillä tietoa muista ehkäisytavoista, on kai jokin tietokonekin, minipillerit, ehkäisykapselit yms?? Tai oletteko tyytyväisiä johonkin tiettyyn e-pilleri merkkiin? Kertokaa lisää, kiitos!

Minä olen kokeillut kierukat ja yhdistelmäehkäisypillerit ja laastarit ja....Mikään ei sopinut.Tuli iho-ongelmia,painonnousua,hullunlehmäntautia ym,MUTTA sitten 3 lapsen jälkeen aloitin cerazette minipillerit.Ei mitään sivuoireita ja 3kk satunnaisen tuhruvuodon jälkeen menkat tulleet kerran-pari vuodessa,kestäneet 2-3 päivää todella niukkoina.Olen todella tyytyväinen näin reilun 3 vuoden jälkeen,kerrankin pilsut jotka sopiikuin nenä päähän ja menkatkin jäänet lähes kokonaan pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Minä olen kokeillut kierukat ja yhdistelmäehkäisypillerit ja laastarit ja....Mikään ei sopinut.Tuli iho-ongelmia,painonnousua,hullunlehmäntautia ym,MUTTA sitten 3 lapsen jälkeen aloitin cerazette minipillerit.Ei mitään sivuoireita ja 3kk satunnaisen tuhruvuodon jälkeen menkat tulleet kerran-pari vuodessa,kestäneet 2-3 päivää todella niukkoina.Olen todella tyytyväinen näin reilun 3 vuoden jälkeen,kerrankin pilsut jotka sopiikuin nenä päähän ja menkatkin jäänet lähes kokonaan pois :)

Eikö siitä ole mitään haitaa, että menkat tulevat noin harvoin? Meinaan että kun luonnollisesti tulevat kerran kuussa??

Alkuperäinen kirjoittaja moona:
[
Eikö siitä ole mitään haitaa, että menkat tulevat noin harvoin? Meinaan että kun luonnollisesti tulevat kerran kuussa??

No ei oo haittaa. Monilla kierukan käyttäjillä ei tuu menkkoja ollenkaan. Sitä paitsi joku tutkimus oli just tehty, missä kehotettiin yhdistelmäpillereitäkin syömään kolme kiekkoa putkeen, niin sillon menkat tulee noin 4 kertaa vuodessa.
Sitäpaitsi, meen isoäideillä on ollu noin 10 kertaa vähemmän menkkoja, kuin tällä sukupolvella. Nehän oli aina raskaana.

Mutta tottakai jokainen juttelee oman lääkärinsä kanssa asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Että näin...:
Mulla kaksi kaveria, jotka tulleet raskaaksi cerazette minipillereitä käyttäessä. Ovat ihan oikein niitä käyttäneet...

Ihan yhtä tehokkaita minit on oikein käytettynä kuin yhdistelmätkin,mut joo...legenda kertoo et vahinkoja sattuu. ;)

Onhan näitä kierukkaraskauksiakin ym,mikään ehkäisy ei ole 100% varma paitsi selibaatti.

Yhteistyössä