Ehkäisyvaihtoehdot ja refluksitauti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarma

Vieras
Hei!

Olin jokin aika sitten tähystyksessä ja mulla todettiin refluksitauti ja lievä palleatyrä. Vatsakivut, turvotus, närästys yms. oireita on ollut jo vuoden ja alko samaan aikaan kun aloitin pillerien käytön. Mistä lie tullut refluksitauti niin progestiini ja estrogeeni pahentavat oireita. Olen kokeillut useita eri ehkäisy vaihtoehtoja ja nyt on käytössä ihan vaan kondomi. Olis kiva löytää jokin pysyvämpi ja varmempi ehkäisyvaihtoehto.

Kävin keskustelemassa uusista ehkäisyvaihtoehdoista tänään, ja lääkäri suositteli joko hormonikierukkaa tai implantaattia. Molemmat kyllä pelottaa. Kumpi olisi parempi vaihtoehto? Lisäks molemmat on suht. kalliita.Cerazette minipillereitä söin lähemmäs 3 kk ja oli pahoinvointia kokoajan ja turvostusta, vatsakipuja yms.

Eli onko jollakin kokemusta refluksitaudista ja oikean ehkäisyvalmisteen löytymisestä? Sillä minulla ehkäisyvalmisteet ovat pahentaneet refluksitaudin oireita, närästystä yms.

Kertokaa myös omia kokemuksianne Mirena hormonikierukasta ja ehkäisyimplantaatista jadelle ja nexplanon.

Oletkos kokeillut kuparikierukkaa? Siinä ei ole hormoneita laisinkaan. Ja jos nuo hormoniset valmisteet aiheuttavat lisääntyviä oireiluja, niin en kyllä suostuisi niitä käyttämään, jos olisin sinä.

Onko lasten tekeminen ajankohtaista? Haluatteko lapsia? Jos ette, niin vaihtoehtona voisi olla sterilisaatiokin, jos ikää on 30.

Tietysti voisi kokeilla myös ehkäisylaastaria tai -rengasta. Aineet ovat samat kuin pillereissä, mutta annos ei tule ruoansulatuskanavaan, vaan liukenee elimistöön muualta.

Kuparikierukka on myös vaihtoehto.

Sterilisaatiota en kyllä suosittele alle 40-vuotiaille, ellei terveys tee raskaudesta isoa riskiä.

Puhun nyt vain liukuvasta palleatyrästä, minulla alkoi se kovan flunssan jälkeen yht´äkkiä, ennen ei ollut ja hapot polttivat nielua pahoin, mutta yli vuoden sitä kestettyäni, hoidin happosalpaajalla ja Renniellä sekä ruokavaliolla, se olikin joskus parempi, mutta uusi aina. Sitten aloin polkemaan kuntopyrää seisaaltani ja muutaman illan kun sitä olin tehnyt niin työpaikalla istuessani ja vastatessani puhelimeen en meinannut saada puhuttua, kun pallean kohdalta tuntui ihmeellistä aaltoilevaa liikettä. Ja sen jälkeen minun oireeni parani, mutta vähitellen uskalsin siirtyä syömään happoisempia ruokia, kuten kiisseleitä, marjoja, omenia ja jukurttiakin olen syönyt, eikä kahvistakaan ole tullut oireita, sitä en nyt kovin paljon kuitenkaan juo. Kuntopyörää poljen aina ennen nukkumaan menoa, koska se vahvistaa palleaa ja estää ehkä refluksin uusiutumista, näin minulle onneksi kävi sen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja epävarma;10895986:
Hei!

Olin jokin aika sitten tähystyksessä ja mulla todettiin refluksitauti ja lievä palleatyrä. Vatsakivut, turvotus, närästys yms. oireita on ollut jo vuoden ja alko samaan aikaan kun aloitin pillerien käytön. Mistä lie tullut refluksitauti niin progestiini ja estrogeeni pahentavat oireita. Olen kokeillut useita eri ehkäisy vaihtoehtoja ja nyt on käytössä ihan vaan kondomi. Olis kiva löytää jokin pysyvämpi ja varmempi ehkäisyvaihtoehto.

Kävin keskustelemassa uusista ehkäisyvaihtoehdoista tänään, ja lääkäri suositteli joko hormonikierukkaa tai implantaattia. Molemmat kyllä pelottaa. Kumpi olisi parempi vaihtoehto? Lisäks molemmat on suht. kalliita.Cerazette minipillereitä söin lähemmäs 3 kk ja oli pahoinvointia kokoajan ja turvostusta, vatsakipuja yms.

Eli onko jollakin kokemusta refluksitaudista ja oikean ehkäisyvalmisteen löytymisestä? Sillä minulla ehkäisyvalmisteet ovat pahentaneet refluksitaudin oireita, närästystä yms.

Kertokaa myös omia kokemuksianne Mirena hormonikierukasta ja ehkäisyimplantaatista jadelle ja nexplanon.
....

Tu poikkeen tuolla Suomen Refluksi - refluksi puolella.

Yhteistyössä